[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

دورنمای امیدبخش کاراته ایران در سطح جهان و آسیا تزریق انرژی مثبت به تیم‌های ملی، روزنامه شیراز نوین

رئیس فدراسیون کاراته ضمن اشاره به برنامه‌های تیم‌های ملی بزرگ‌سالان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و همچنین اعزام تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات وردگیمز عربستان در سال جاری گفت: انرژی مثبت افتخارات تیم کاراته کشور به تیم‌های ملی تزریق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون کاراته شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه کاراته فارس واقع در ورزشگاه پارس شیراز با اشاره به گسترش و توسعه کمی کاراته بیان کرد: با استفاده از ظرفیت انسانی جامعه کاراته حرکت در سطح کشور باید به سمت توسعه کیفی پیش رود تا شاهد ظهور استعداد‌های بیشتری در تمامی ابعاد کاراته کشور باشیم.
سیدحسن طباطابایی، با تأکید بر ضروت تکمیل خانه کاراته فارس گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از آن شاهد رشد روزافزون این رشته ورزشی در سطح استان فارس خواهیم بود.
او با اشاره به قدمت و تاریخ کاراته استان فارس، آن را درختی تناور در کاراته کشور توصیف کرد و گفت: استان فارس توانایی درخشش در تمامی سطوح کاراته ایران و جهان را دارد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کاراته استان فارس، زنده‌یاد نوید محمدی نخستین مدال‌آور طلای تاریخ کاراته ایران در المپیک جوانان بود که داغ ازدست‌دادن او همواره بر دل خانواده کاراته ایران خواهد ماند.
طباطبایی افزود: به‌منظور زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن قهرمان فقید، فدراسیون کاراته مسابقات بین المللی در مردادماه سال جاری با نام زنده‌یاد نوید محمدی جام برگزار خواهد کرد.
رئیس فدراسیون کاراته با تأکید بر حفظ همدلی و هم افزایی در سطح کاراته استان فارس، بیان کرد: با وجود بیش از ۱۸هزار کاراته‌کا تحت پوشش هیئت، مدیریت بر این جامعه آماری امری خطیر از جهت تعدد و کثرت نظرات و آرا و لذت‌بخش به دلیل کسب دستاورد‌ها و بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند است.
طباطبایی وجود مربیان قهرمان‌پروری نظیر برادران محمدی و داوران ارزشمندی همچون اکبر خیری‌پور، کیکاووس سعیدی، جعفر حیدری و فرشته محمودآبادی را نشانه توانمندی کاراته فارس در تمامی زمینه‌ها دانست و خواستار استفاده حداکثری هیئت از این توانمندی‌ها در سایه وفاق شد.
او به کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان توسط شیما آل سعدی از فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این ظرفیت‌ها استان فارس را به نقطه ای قابل اتکا و اعتماد برای درخشش در تمام عرصه‌ها تبدیل کرده است.
رئیس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌های تیم‌های ملی بزرگ‌سالان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و همچنین اعزام تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات وردگیمز عربستان در سال جاری گفت: در صورت همگرایی حداکثری در کاراته کشور، انرژی مثبت آن به تیم‌های ملی تزریق خواهد شد و این امر موجب می‌شود در رقابت‌های پیش رو شاهد درخشش قهرمانان تیم‌ملی در تمامی رقابت‌ها باشیم.
وی همچنین در دیدار با پیشکسوتان کاراته فارس بیان داشت: توسعه و پیشرفت کاراته کشور ریشه در موهای سپید پیشکسوتان دارد و حفظ حرمت کسانی که ریشه‌های درخت تنومند کاراته کشور هستند، از وظایف فدراسیون و هیئت‌های سراسر کشور است.
همچنین سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان فارس هم در حاشیه مجمع سالیانه هیئت کاراته گفت: این رشته در فارس با توجه به افتخارات کسب‌شده، جایگاه ویژه ای دارد.
علیرضا امینازاده افزود: انضباط مالی هیئت‌های ورزشی باید به تصویب اعضای مجمع هیئت برسد تا اداره کل ورزش و جوانان نیز بتواند بودجه لازم را بنا براین مصوبات به هیئت‌ها تخصیص دهد.
از این رو برگزاری مجمع سالیانه هیئت‌ها از اهم برنامه‌های معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان است.
همچنین رئیس هیئت کاراته استان فارس هم گفت: هم‌اینک ۱۸هزار ورزشکار سازمان‌یافته در کاراته فارس فعال هستند که پرجمعیت‌ترین هیئت‌های ورزشی استان و کشور به شمار می‌رود.
احمد مبارکی تأکید کرد: ۱۵ تخته تاتامی (تشک کاراته) به شهرستان‌های فارس اختصاص یافته است که در این زمینه هیئت کاراته فارس در سطح کشور پیشرو است.
رئیس هیئت کاراته از اختصاص ۲۰ خانه کاراته در سطح استان خبر داد و گفت: هم‌اینک مهم‌ترین مطالبه جامعه کاراته استان فارس بهره‌برداری از سالن اختصاصی خانه کاراته در ورزشگاه پارس شیراز است که عملیات اجرایی آن خاتمه یافته و منتطر تحویل اداره کل ورزش و جوانان فارس به هیئت کاراته هستیم.
همچنین رئیس فدراسیون کاراته و اعضای مجمع با حضور در آرامگاه زنده‌یاد نوید محمدی، یاد و خاطره این قهرمان ارزنده المپیک جوانان را گرامی داشتند.
به گزارش ایرنا، زنده‌یاد نوید محمدی قهرمان کاراته المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین ۱۶ خردادماه ۹۸ بر اثر واژگونی خودرو در شیراز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش فارس و کشور را به سوگ نشاند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی