[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

یلدای صنعت سینما سحر شد ، روزنامه شیراز نوین

 مریم کشاورز
مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس خبر داد: سینماهای نوستالژیک به پردیس تبدیل می‌شوند.
مهدیا علیزاده روز شنبه طی مصاحبه اختصاصی، به خبرنگار ما و شهروندان شیرازی این مژده را داد و گفت: پیرو تصمیمات حوزه هنری کشور و با هدف ایجاد جاذبه و افزایش گرایش مردم به هنر هفتم، اولویت تبدیل به پردیس با سینماهای نوستالژیکی است که قدمت بیشتری دارند.
وی با نگاهی به تاریخچه بنیان‌گذاری سینماها در شیراز، اعلام کرد: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، 13 سینما در مرکز استان فارس شکل گرفتند که از آن جمله می‌توان به سینماهای پیام (در دهه 1330 ساخته شد)، پرسیا، ایران، بهمن، مایاک، آریانا، تخت‌جمشید، حافظ، مهتاب و بهمن اشاره نمود. بیشتر این سینماها در نقطه مرکزی و پرتردد شهر مثل چهارراه زند و حوالی آن ساخته شده و فیلم‌های سینمایی را به‌روی پرده نمایش می‌بردند، اما در زمان فعلی، دیگر موردتوجه مردم نیستند. بر همین مبنا با سیاست جدید کشوری، نوستالژیک‌ترین سینماها انتخاب شده و به‌صورت پردیس‌های بزرگ سینمایی بازسازی می‌شوند. بنابراین مردم شیراز برای همیشه با این بناهای قدیمی هنری خداحافظی 
خواهند کرد.
وی درباره سینماهای کهنه‌کار دیگر که در حال حاضر تعطیل یا کم‌مشتری شده‌اند نیز توضیح داد: برای ساخت پردیس‌های سینمایی در پایتخت هنر کشور، نیاز به سرمایه داریم. از سوی دیگر، بیشتر سینماهای قدیمی یا سال‌های متمادی به‌عنوان پارکینگ مورداستفاده قرار گرفته‌اند، یا به‌صورت مخروبه، بلااستفاده مانده‌اند. این دسته از سینماها را به مزایده می‌گذاریم تا سرمایه ساخت پردیس‌های سینمایی فراهم شود.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری فارس، پیش‌تر بیان کرد: امکانات این مجموعه‌ها مثل صندلی‌ها، دستگاه‌های نمایش، پرده نمایش و... به مجموعه‌های بزرگ هنری در حال ساخت انتقال داده خواهند شد و تمام سعیمان بر این است که زمینه را برای جذب مخاطب بیشتر به سینماها مساعد سازیم.
وی درباره کاربردهای پردیس‌ها توضیح داد: پردیس‌ها، علاوه بر نمایش فیلم، به مکانی برای عرضه آثار هنری مثل کتاب، صنایع‌دستی و سایر آثار هنری مبدل می‌شوند. امیدواریم با این اقدام، اوقات زیبایی را برای شهروندان شیرازی در این پردیس‌ها رقم بزنیم.
علیزاده در پایان افزود: با هدف تحقق این خواسته ملی، اولین پردیس سینمایی با تخریب بخشی از سینما حافظ و بازسازی آن در خیابان رودکی آغاز شده و قرار است به پردیس سینمایی شش‌سالنه بدل شود. هدف بعدی، مزایده سینما سعدی است که به مجموعه بزرگ «بهمن سبز» تبدیل خواهد شد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی