[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایان لیگ برتر نوجوانان شیراز شاگردان زره‌پوش قهرمان شدند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم ایمان سبز شیراز، عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال نوجوانان شیراز را از آن خود کرد.
از ساعت 19 روز جمعه 5 خرداد، یک دیدار حساس و تعیین‌کننده بین دو تیم خوب رده سنی نوجوانان فوتبال شیراز برگزار شد؛ دیداری که در آن خلیج فارس نوین می‌بایست برای کسب عنوان قهرمانی به پیروزی می رسید، اما ایمان سبز تنها به یک تساوی نیاز داشت.
بازیکنان ایمان سبز: امیرمحمد جعفری، علی زارعی، حسن نظری، امیرارسلان گوهری، محمدرضا فروزان، علی سلطانیان، بهنام حسینی، محمدرضا اسدی، ابوالفضل محمدی، علی‌رضا فتحی(از 46 هامان مرادی نیا - از 93 امیرحسین خواجه) و هومان رحیمی و سوران رحیمی(از 46 آرین شیرزاد - از 89 ایمان زارع).
سرپرست: مقداد زارع، سرمربی: مسلم زره‌پوش، مربیان : امین قاسمیان و رامین قاسم‌پور.
بازیکنان خلیج فارس نوین : امیرمحمد حسینی، رضا کشاورز مؤیدی(از 68 مهدی کامیاب)، امیرمحمد شفیعی، رضا حسن‌پور، امیرمهدی فریدونی(از 57 پارسا زارعی)، محمدمتین زارع، رامین عزیزی قبادلو، آرمین فیروز سنگری، سعید افراشته(از 57 حسین فیروززاده - از 82 علی انصاری)، امیرارسلان رضایی و مهدی محمدی
سرپرست: محمدرضا مرادی، سرمربی: آرش فتحی، مربیان: میعاد کارگر و امید علمداری.
تیم داوری و اجرایی:
نماینده بازی : حمید مهرعلی، ناظر داوری: علی شهریارزاده، داور: علی‌رضا غفوریان، کمک‌ها: محمدرسول مهرآور و حسین علیپور، داور چهارم: ابوالفضل رحیمی.
اخطار: امیرمهدی فریدونی، آرمین فیروز سنگری، محمدمتین زارع، مهدی محمدی و امیرمحمد شفیعی از خلیج فارس. امیرارسلان گوهری، امیر پارسانژاد، ابوالفضل محمدی، علی سلطانیان و هامان مرادی‌نیا از ایمان سبز.
اخراج: امیرمحمد شفیعی(خلیج فارس) در دقیقه 94
اخطار به عوامل فنی: امید علمداری و آرش فتحی از خلیج فارس، و رامین قاسم‌پور از ایمان سبز.
بازی با سوت علی‌رضا غفوریان و استقبال خوب تماشاگران که اکثراً خانواده‌های بازیکنان بودند، آغاز شد. خلیج فارس در نیمه اول تهاجمی‌تر عمل کرد. البته پایین بودن کیفیت فنی بازی و احتیاط بیش از حد مربیان باعث شد تا کمتر شاهد خلق موقعیتی روی دروازه‌ها باشیم.
در دقیقه 5 یک برخورد در محوطه جریمه، ایمان سبز باعث سرنگونی مهاجم خلیج شد، اما داور دستور به ادامه بازی داد؛ تصمیمی که با اعتراض سرخ‌پوشان همراه بود.
در دقیقه 31 هم فرار مهاجم خلیج فارس و عبور سریع او از مدافع ایمان سبز، باعث شد تا موقعیت خوبی برای خلیج به وجود بیاید، اما کمک‌داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد. پرچمی که این‌بار با اعتراض شدیدتر عوامل فنی و حتی سکونشینان حامی خلیج فارس همراه شد. تا پایان بازی هم اعتراض به این تصمیم ادامه داشت.
در دقیقه 38 یک برخورد دیگر در محوطه جریمه ایمان سبز باعث سرنگونی مهاجم خلیج فارس شد، اما این بار هم داور اعتقادی به خطا نداشت و در عوض، محمدمتین زارع را به دلیل شبیه‌سازی با کارت زرد جریمه کرد.
در حالی که بازی با تساوی بدون گل به پایان نیمه اول نزدیک می شد، ناگهان یک گل عجیب به ثمر رسید.
در چهل‌وپنجمین دقیقه مسابقه، محمدمتین زارع از میانه‌های میدان به زیر توپ زد؛ این توپ پیش از رسیدن به جعفری دروازه‌بان ایمان سبز به زمین خورد و از بالای سر او و در میان حیرت تمامی حاضران در استادیوم، وارد دروازه شد.
اما حملات ایمان سبز که قهرمانی را از دست رفته می‌دید، بلافاصله پس از همین گل آغاز شد. آنها پیش از به پایان رسیدن نیمه اول با یک حمله برق‌آسا به دروازه خلیج فارس یورش بردند و خیلی بدشانس بودند که ضربه نهایی پس از برخورد به پای دروازه‌بان، به تیر افقی خورد و راهی کرنر شد.
خلیج فارس هم به این حمله پاسخ داد و کار گروهی بازیکنان این تیم، با ضربه سعید افراشته همراه شد، اما توپ او را جعفری به کرنر فرستاد.
در نهایت نیمه نخست با همان یک گل عجیب به سود خلیج فارس به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که در صورت پابرجا بودن، به قهرمانی شاگردان فتحی منجر می‌شد.
اما در همان شروع نیمه دوم، همه چیز تغییر کرد؛ یک پاس عالی پشت مدافعان به بازیکنی رسید که از شروع نیمه دوم وارد ترکیب ایمان سبز شده بود، هامان مرادی‌نیا پس از تصاحب توپ، توانست به‌خوبی از دروازه‌بان خلیج فارس عبور کرده و با ضربه‌ای دقیق از زاویه بسته، گل‌زنی کند.
بنابراین دوباره ایمان سبز، صدرنشین شد و با حفظ همین تساوی قهرمان بود، اما شاگردان زره‌پوش در نیمه دوم، نمایشی کاملاً متفاوت داشتند و توپ و میدان را به‌طور کامل در اختیار گرفتند. هرچند باز هم موقعیتی روی دروازه‌ها خلق نشد.
هامان مرادی‌نیا در دقیقه 80 هم می‌توانست یک سوپرگل به ثمر برساند؛ او با یک ضربه سنگین پای چپ دروازه خلیج فارس را هدف قرار داد، اما توپ او با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقایق پایانی، خلیج فارس چند حمله بی‌اثر  در زمین ایمان سبز طرح‌ریزی کرد، اما هرگز به موقعیتی دست پیدا نکرد. در عوض این تیم ایمان سبز بود که با شروع وقت‌های تلف‌شده، چندین موقعیت پیاپی و عالی گل‌زنی را به‌دست آورد و همگی آنها را هدر داد.
ابتدا حسن نظری، موقعیت ایده‌آل را با کوبیدن توپ به پای مدافع پیش رو از دست داد، سپس یک موقعیت خیلی بهتر نصیب بازیکنان ایمان سبز شد که ضربه نخست به تیر عمودی برخورد کرد و در برگشت هم مهاجم این تیم نتوانست دروازه خالی را باز کند.
در دقیقه 94 هم هومان رحیمی با دروازه‌بان تک‌به‌تک شد، اما دروازه‌بان خلیج فارس با پا، توپ را به کرنر فرستاد.
از نکات جالب دقایق انتهای این بود که امیرمحمد شفیعی، بازیکن تیم خلیج فارس با دریافت دو کارت در وقت‌های تلف‌شده از زمین مسابقه اخراج شد.
در نهایت با سوت پایان بازی، ایمان سبز با هدایت مسلم زره‌پوش به‌ عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال نوجوانان شیراز دست پیدا کرد و دقایقی بعد در مراسم اهدای جوایز، جام قهرمانی را بالای سر برد. غلام‌حسین پیروانی، پیشکسوت فوتبال شیراز، رحیم خداجو، بازیکن سابق تیم برق شیراز و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز، حسین قنبری، رئیس هیئت فوتبال استان فارس و جمعی از پیشکسوتان فوتبال شیراز، از جمله میهمانان ویژه مراسم اختتامیه بودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی