[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تعهد کارآفرینان به برق‌آفرینی، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه برخی صنایع بزرگ از جمله فولاد و آلومینیوم در استان فارس تعهداتی برای ایجاد مولدهای برق دارند، اظهار داشت: عدم اجرای تعهدات در این حوزه قابل‌قبول نیست و استان را دچار مشکلات تأمین برق می‌کند. صنایع بزرگ باید به تعهدات خود برای ایجاد مولدهای برق 
عمل کنند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه صبح یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان که به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای فارس برگزار شد، گفت: تولید و مصرف برق صنایع بزرگ در فارس باید بیشتر و بهتر مدیریت شود تا با مشکل و تنش برقی در تابستان مواجه نشویم. صنایع استان باید کار پیشگیرانه انجام دهند تا از تابستان پیش رو بدون خاموشی عبور کنیم.در این حوزه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مولدهایی که دارند، بیشتر استفاده شود؛ دستگاه‌های مسئول هم سوخت این مولدها را تأمین کنند تا اطمینان بیشتری در تأمین برق تابستانی داشته باشیم.
دکتر ایمانیه اضافه کرد: صنایع فارس باید با امضای تفاهم‌نامه به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، به‌صورت میدانی وارد عمل شوند، نیروگاه‌ها و مولدهای این صنایع فعال شوند و صنایع بزرگ به تعهدات خود در تولید برق پایبند باشند.
استاندار فارس، انتقال نیروگاه شیراز، بهسازی و بازسازی آن را نیازمند تدوین طرحی جامع دانست و گفت: باید در این زمینه طرحی جامع تدوین و پیگیری شود تا این مهم به نتیجه برسد. زمین این منطقه کفایت مولد سازی هم دارد؛ باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مشکلات این نیروگاه یک بار برای همیشه حل شود تا رضایت شهروندان شیراز هم جلب شود و موضوع آلودگی صوتی نیروگاه حل شود. نیروگاه‌های خورشیدی هم ظرفیت خوبی در فارس دارند؛ باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود. 
دکتر ایمانیه به موضوع روشنایی معابر هم اشاره کرد و گفت: برای روشنایی معابر هم باید طرح و برنامه منسجم مختص فارس تدوین شود؛ با هماهنگی حوزه شهری استانداری و شهرداران می‌توان مشکل روشنایی معابر را مدیریت کرد. روشنایی معابر با مقررات قابل‌مدیریت است. این پذیرفته نیست که روشنایی معابر در ساعات‌های غیرضروری به هدر رود و روشن بماند. پارسال هم پیگیری‌هایی در این زمینه داشتیم؛ برای مدیریت برق و روشنایی معابر باید برای مدیریت مصرف برنامه‌ریزی بهتری شود. 
نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه برای احداث نیروگاه‌های جدید در شمال و جنوب استان باید برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای احداث نیروگاه در خنج، شیراز و ‌شمال فارس پیش‌بینی شده که باید برای تحقق آن در سفر دوم هیئت دولت به فارس اقدام شود. در این زمینه سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند؛ بسته ای اعم از طرح‌های نیروگاهی، سدها، تأمین آب و تصفیه فاضلاب برای سرمایه‌گذاران تدوین می‌شود. برای نخستین بار همایشی با حضور این سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی در شیراز برگزار خواهد شد. وی خواستار تدوین و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری با تعرفه مشخص برای متقاضیان برق صنعتی جدید شد و گفت: در همایش سرمایه‌گذاری از بانک‌های بزرگ کشور هم دعوت می‌شود و طرح‌های بزرگی به آنان پیشنهاد می‌شود. برای حفظ نیروهای متخصص تلاش شود. به هر صورت نیروهای متخصص را نگه دارید. با تمام قوا کمک می‌کنم که نیروهای نخبه و متخصص مهاجرت نکنند و در استان بمانند. ازدست‌دادن حتی یک نیروی متخصص هم زیان‌بار است.
استاندار فارس با اشاره به اینکه مولدهای گازی هم باید در استان مدیریت شود و این مولدهای برق باید با صنایع تفاهم کنند، گفت: در موضوع مولدسازی هم اموال و اراضی را در اختیار بگذارید و از ارزش افزوده آن بهره‌مند شوید. مشکلات با دستگاه‌ها را هم اعلام کنید تا مشکلات مزمن حل شود.
دکتر ایمانیه در ادامه به کمبود آب در شرق استان فارس اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع باید بیشتر مدیریت شود، تا از تابستان امسال بدون مشکل عبور کنیم، افزود: اصلاح الگوی کاشت محصولات کشاورزی موضوع مهمی است که سودش به خود کشاورزان می‌رسد. باید در این زمینه با کشاورزان تفاهم کرد. حتی هدررفتن یک لیتر پساب هم ظلم است؛ باید از پساب استفاده اقتصادی کرد. سرعت تصفیه پساب و برنامه‌ریزی در این عرصه باید شتاب گیرد.
استاندار فارس در ادامه گفت: برای کاهش تنش آبی در روستاها هم با قرارگاه قرارداد بسته شده است. برای مدیریت آب فضای سبز شیراز باید قاطعانه عمل کرد. فضای سبز شیراز نباید از آب شهری استفاده کند و ظرفیت بهره‌گیری از پساب برای آن فراهم است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی