[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند، روزنامه شیراز نوین

هادی مرزبان که قصد دارد برای دومین بار نمایش «نوبت دیوانگی» را روی صحنه ببرد، می‌گوید که بازیگران این نمایش را انتخاب کرده، ولی منتظر مجوز شورای نظارت و ارزش‌یابی است.
به گزارش ایسنا، این کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین وضعیت اجرای نمایش تازه‌اش، «نوبت دیوانگی» توضیح می‌دهد: تالار وحدت متن این نمایش را برای دریافت مجوز به شورای نظارت و ارزش‌یابی اداره کل هنرهای نمایشی فرستاده است و منتظریم تا با دریافت مجوز متن، مراحل بعدی آماده‌سازی کار را طی کنیم. 
مرزبان که ۲۰ سال پیش همین نمایش‌نامه را در تالار وحدت اجرا کرده بود، درباره گروه بازیگران آن و در پاسخ به این پرسش که آیا با همان گروه پیشین همکاری خواهد داشت، می‌گوید: اغلب بازیگران کار، جدید هستند و از بازیگران اجرای قبلی، شاید تعداد بسیار محدودی در این اجرا حضور داشته باشند. البته بازیگران نمایش را انتخاب کرده‌ام ولی طبیعتاً تا زمانی که وضعیت مجوز و زمان تمرین و اجرای کار مشخص نشود، نمی‌توانم به‌طور قطعی با آنان وارد گفت‌وگو شوم چرا که در گام اول باید زمان‌بندی کار معلوم باشد تا بتوان براساس آن، برنامه‌ریزی کرد.
او درباره تغییرات احتمالی این اجرا در قیاس با اجرای گذشته هم بیان می‌کند: متن که همان است، ولی از آنجا که ۲۰ سال گذشته، به هرحال به اندازه ۲۰ سال تفاوت خواهد داشت.
مرزبان ادامه می‌دهد: ایده‌آل من این است که این نمایش را زمستان روی صحنه ببرم و امیدوارم شرایط برای این کار فراهم شود، ولی باید ببینیم بنیاد رودکی چه زمانی به ما اجرا می‌دهد.  
نمایش «نوبت دیوانگی» که متن آن نوشته پرویز زاهدی است، روایتگر ‌ماجرای دیدار شمس و مولاناست و البته در این نمایش قصه عشق کیمیا، نادختری مولانا و شمس نیز پررنگ است.
این نمایش با گروه بزرگی از بازیگران روی صحنه می‌رود و در اجرای اول آن بازیگرانی چون ایرج راد و فرزانه کابلی حضور داشتند.
هادی مرزبان، ۲۰ سال پیش همین نمایش را در تالار وحدت روی صحنه برد و با اینکه برای اجرای آن به مدت ۳۰ شب قرارداد داشت، به‌دلیل برگزاری برنامه‌ای دیگر در این تالار، اجرای «نوبت دیوانگی» بعد از حدود دوازده اجرا متوقف شد و مرزبان حالا قصد دارد این اجرای نیمه‌تمام را به پایان برساند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی