[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نظارت بر ۷ محور گردشگری فارس، روزنامه شیراز نوین

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان فارس، از آغاز طرح نظارت ویژه بر فضاهای خدماتی و رفاهی در این استان خبر داد و گفت: این طرح به‌طور مداوم در هفت محور مواصلاتی اجرا می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، روح‌الله روانشاد بیان کرد: این طرح با تأکید وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای نخستین‌بار در کشور کلید خورده و در این گام با تمرکز بر نمازخانه‌ها، وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی بین‌راهی انجام می‌شود.
وی افزود: نظافت، ساختمان، نورپردازی، تجهیزات و شیرآلات و دیگر امکانات این مراکز بر اساس فرمی استاندارد از سوی گروه بازرسان شامل نماینده و بازرسی از انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مدیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هر شهرستان و کارشناسی از این اداره‌کل بررسی می‌شود. روانشاد اضافه کرد: این بازدیدها به‌صورت دوره‌ای دست‌کم ماهانه سه تا چهار بار از هر واحد عمومی بین‌راهی است و در صورت مشاهده نقص در هر یک از موارد بررسی‌شده، در مرحله نخست صاحب یا متصدی مرکز بین‌راهی تذکر کتبی دریافت می‌کند و در صورتی که در بازدید بعدی، آن نقص رفع نشده باشد، تذکر و اخطار صادر و در نوبت سوم پلمب می‌شود. معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: نظارت بر واحدهای خدماتی و بین‌راهی محورهای مواصلاتی استان فارس از صبح روز هشتم خرداد با مشارکت ۲۵ نفر آغاز شد.
وی عنوان کرد: در این طرح مراکز خدماتی، رفاهی و پذیرایی فعال در محور شیراز- مرودشت- پاسارگاد- اقلید- آباده- بوانات- خرم‌بید، محور شیراز- سپیدان، محور شیراز- کوار- فیروزآباد، محور شیراز- نی‌ریز- استهبان- فسا- داراب، محور شیراز- لار- جهرم، محور شیراز- دشت‌ارژن- کنارتخته و محور شیراز- کازرون- نورآباد به‌طور مداوم پایش و نظارت می‌شود. روانشاد گفت: ۴۰ واحد پذیرایی بین‌راهی استان فارس از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اما با احتساب مراکزی که از اتحادیه‌ها و دیگر دستگاه‌ها مجوز گرفته‌اند، در هر محور دست‌کم ۱۰۰ تا ۱۲۰ نقطه موردنظارت قرار می‌گیرد.
وی از مردم، گردشگران و زوار اماکن زیارتی استان فارس نیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مراکز خدماتی و رفاهی بین‌راهی، با شماره گویای ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و گزارش خود را 
ارائه کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی