[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

دفع پسماند شرایط خوبی ندارد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: انتظار است و تأکید می‌کنیم که شهرداری‌ها، شهرها را با الگوهای جدید فناورانه به‌عنوان یکی از مظاهر توسعه اداره کنند. محمود رضایی کوچی، روز دوشنبه در همایش شهرداران استان فارس در شهرستان بوانات افزود: قطعاً این فناوری به روان‌سازی کارها و افزایش کیفیت خدمات و همچنین کاهش هزینه‌ها بسیار کمک خواهد کرد.
وی، هویت شهرها را یک هویت پویا و فرایندی دانست و ادامه داد: این پویایی به این معناست که مطالبات مردم در شهرها در هر مقطع ممکن است متفاوت باشد و بنابراین باید شهرها را با یک الگوی جدید از نگاه مدیریتی اداره کنیم.
او اظهار کرد: دولت‌ها در دنیا بحث توسعه و پیشرفت را به‌عنوان شعار اصلی خود مطرح می‌کنند و این توسعه نیز بیشتر از شهرها آغاز می‌شود که مدیر ارشد آن شهرداران هستند. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: ساختار مدیریتی شهرها در کشور ما به‌گونه‌ای است که مباحث اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی با شهرداران و مدیران شهری ارتباط دارد.
رضایی، بودجه کل شهرهای استان فارس را حدود ۳۰هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: حدود ۲۵هزار میلیارد تومان از این عدد مربوط به شهرداری شیراز است.
وی ادامه داد: بودجه کل شهرداری‌های کشور هم حدود ۲۰۰هزار میلیارد تومان است که این عدد برابر با بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۲ است.
او بیان کرد: برخی شهرداری‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری در ابتدای راه هستند و کارهایی هم کرده‌اند، اما هنوز نیاز است که تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: امسال در برخی مناطق استان برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان می‌شود و بنابراین اگر شهرداری‌ها در بحث آماده‌سازی زیرساخت‌ها خوب ورود نکنند، واحدهایی آماده تحویل می‌شود که زیرساخت‌های آنها آماده نیست.
رضایی کوچی افزود: در برخی شهرهای استان بحث پسماند و زباله و مکان‌یابی دفن آنها به یک مشکل تبدیل شده که باید این مسئله اصلاح شود.
او ادامه داد: برخی شهرها به‌ویژه شهرهای کوچک ما در بحث دفع پسماندها شرایط خوبی ندارند و این باعث می‌شود که افکار عمومی نسبت به این مسئله واکنش منفی نشان دهد و بنابراین توصیه می‌شود در مکان‌یابی دفن اصولی زباله توجه و دقت بیشتری شود.
وی همچنین از شهرداری‌ها خواست که به موضوع مردم‌داری توجه جدی 
داشته باشند.
رضایی کوچی افزود: البته مردم‌داری به معنای دادن پاسخ مثبت به هر درخواستی نیست، اما نحوه پاسخ‌گویی می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که حتی اگر آن پاسخ منفی باشد، موجب گلایه ارباب‌رجوع نشود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری فارس هم گفت: اداره‌کردن ساختار گسترده شهرداری‌ها نیازمند تلاش و کوشش بسیاری است.
سیداحسان اصنافی افزود: استان فارس با ۳۷ شهرستان دارای ۱۲۲ شهرداری و نزدیک به چهارهزار پرسنل است که این تعداد تقریباً با نیروهای برخی وزارتخانه‌ها برابر است.
وی ادامه داد: بنابراین چنین تشکیلات عریض و طویلی در کنار ساختار شورایی که داریم، همت و هماهنگی شهرداری‌ها و برنامه‌ریزی مستمر استانی را 
می‌طلبد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی