[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

از وضعیت موجود تئاتر کمدی راضی نیستیم، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنفی هنرمندان تئاتر کمدی گفت: از وضعیت موجود تئاتر کمدی راضی نیستیم و نسبت به آن انتقاد داریم.
به گزارش خ ایرنا، نشست رسانه‌ای هیئت‌مدیره جدید انجمن صنفی هنرمندان تئاتر کمدی، صبح روز دوشنبه ۸ خردادماه در سینما تئاتر قدس برگزار شد.
علی‌رضا غنچی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس با اشاره به اینکه این انجمن اواسط دهه هفتاد آغاز به کار کرده است، گفت: استاد داوود رشیدی، مشوق ما بودند که صنف داشته باشیم و ما در سال ۷۶ انجمن را تأسیس و سال ۸۰ به طور رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کردیم.
وی با یادآوری این نکته که در سال ۹۶ انجمن به دلیل عدم حمایت مرکز هنرهای نمایشی منحل شد، اظهار کرد: هدفمان این بود که کمک کنیم وضعیت تئاتر کمدی بهینه شود و هر متنی به مرکز هنرهای نمایشی نرود. اعضای انجمن ما نمایشنامه‌ها را می‌خواندند و اگر مشکل نداشت سپس به مرکز می‌رفت؛ در واقع کیفیت آثار را بررسی می‌کردیم.
غنچی با تأکید بر اینکه از وضعیت موجود تئاتر کمدی راضی نیستیم و نسبت به آن انتقاد داریم، توضیح داد: اصرار داریم به همه بفهمانیم قصد تصدی‌گری نداریم. در برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت انجمن‌های صنفی و خصوصی نمایش آمده است. انجمن صنفی هنرمندان تئاتر کمدی نیز به‌عنوان یک صنف قانونی فعالیت می‌کند و بیشترین گروه نمایشی متعلق به این انجمن است. ما ریالی کمک‌هزینه از دولت دریافت نکردیم و هیچ وابستگی مالی نداشتیم.
بسیاری از مخاطبان به من اطلاع می‌دهند که من با خانواده این تئاتر را دیدم و شرمسار شدم. 
من به آنها می‌گویم ما بیش از شما شرمسار شدیم، ولی صدای ما به مسئولان نرسیده است.
وی افزود: از ده‌ها نمایشی که روی صحنه است، انجمن ما کیفیت کمتر از 10 اثر را تأیید می‌کند. 
از حرف‌های رکیک و حرکات بدنی زشت بر روی صحنه تئاتر ناراحتیم، ولی فریادمان به جایی نمی‌رسد. بهترین دوران تئاتر کمدی به لحاظ کمی و کیفی زمانی بود که مرکز هنرهای نمایشی با انجمن تعامل داشت. 
شورای نظارت ۲۰ متن را به‌جای ۱۰۰ متن بازخوانی می‌کرد. چون آن صد متن قبلاً توسط انجمن خوانده شده بود و شورای نظارت می‌دانست که نمایشنامه‌ها پالایش شده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی