[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

گذرگاه تاریخ در شیب شایعه ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ضمن تکذیب خبری مبنی بر تخریب خانه‌های بافت تاریخی شیراز به دستور نهادهای دولتی، گفت: متأسفانه عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب، به‌دنبال بهره‌گیری از چنین فضاسازی‌هایی برای یافتن نام و نشان هستند و به‌هیچ‌عنوان دلسوز بافت و تاریخ و فرهنگ مردم شیراز محسوب نمی‌شوند.
محمودرضا طالبان سه‌شنبه نهم خرداد، با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای ایجادشده پیرامون تخریب بافت تاریخی شیراز در سال گذشته، به خبرنگاران گفت: اگر افراد دوستدار میراث و تاریخ و فرهنگ باشند، حتماً قبل از آنکه با دامن‌زدن به یک شایعه، آن را منتشر و رسانه‌ای کنند، با افراد مطلع، بی‌طرف و غیرمنفعت‌طلب تماس گرفته و از درست یا نادرست‌بودن موضوعات، کسب اطلاع می‌کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: متأسفانه منبع یا منابع اطلاعاتی برخی دوستداران میراث یا فعالان پویش‌های مختلف، کاسبان و دلالان بافت تاریخی در شیراز هستند که با سوءاستفاده، کسب منافع و ایجاد تنش را دنبال می‌کنند.
طالبان در خصوص ادعای مطرح‌شده مبنی بر وقوع تخریب در برخی خانه‌های موجود در بافت تاریخی شیراز، توضیح داد: ساکنان یکی از خانه‌ها که پیش از این توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تملک شده است، بدون اطلاع به این اداره، خانه را تخلیه کرده و متأسفانه در زمان خالی از سکنه بودن این منزل، سارقان درب و پنجره آن را شبانه به سرقت برده‌اند. وی با بیان اینکه موضوع از روش‌های قانونی در حال پیگیری است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع، دایره حقوقی اداره‌کل اقدامات قضایی را انجام داده و علیه سارقان اقامه دعوی کرده و یکی از سارقان نیز دستگیر شده است.
طالبان ضمن بیان اینکه انتشار اخبار کذب و فاقد سند، به‌نوعی تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود، حق پیگرد قانونی در این موضوع را برای دولت محفوظ دانست و گفت: قطعاً ما به‌دنبال طرح شکایت از رسانه‌ها و افراد رسانه‌ای و دلسوزان بافت نیستیم؛ اما کسانی که قصدشان بزرگ جلوه دادن خود و دوختن کلاهی از این نمد است، بدانند که عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ما صراحتاً در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با تصویرسازی دقیق و از روی نقشه، پیرامون اقدامات مصوب‌شده و رسمی و قانونی، برای بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شیراز صحبت کرده‌ایم و نیازی به انجام اقدامات پنهانی و در سایه نداریم.
به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، اخباری مبنی بر اقدام دستگاه‌های دولتی برای تخریب خاموش خانه‌های تاریخی شیراز، با استفاده از کارگران و به شکل دستی، از سوی برخی رسانه‌ها و در بعضی شبکه‌های اجتماعی، منتشر شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی