[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فراخوان ملی به کتابخوان‌ها، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه با تقدیر از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با صدور پیامی از عموم مردم فرهنگ‌دوست استان فارس برای مشارکت گسترده در این رویداد دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی استان فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس با صدور پیامی به مناسبت دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در کشور است و این حرکت معنوی زمینه‌‌ساز ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. از عموم مردم فرهنگ‌دوست استان فارس دعوت می‌کنم در این رویداد معنوی شرکت نمایند.
در شرح این پیام آمده است:
«کتاب و کتابخوانی یکی از پایه‌های فرهنگی در زندگی انسان به‌شمار می‌رود. انسان به وسیله مطالعه کتاب و تفکر در مطالب آن دانش خود را می‌افزاید و در بُعد اجتماعی چگونه زندگی کردن و حیات خود را برای خود و دیگران هموار می‌نماید.
جایگاه کتاب، کتابخوانی و عظمت آن در اسلام و قرآن تا آنجایی است که پروردگار جهانیان یکی از سوره‌های قرآن را «قلم» نامگذاری نموده است. آنجا که می‌فرماید: «ن والقلم و ما یسطرون (القلم/۱)»
آنچه در اینجا سوگند یاد‌شده، به واقع همان چیزی است که سرچشمه پیدایش تمام تمدن‌های انسانی و پیشرفت و تکامل علوم و بیداری اندیشه‌ها و افکار و شکل گرفتن مذهب‌ها و سرچشمه هدایت و آگاهی بشر است.
 هر جامعه‌ای که در جست‌وجوی مسیر پیشرفت و تعالی است، باید برای کتاب و کتابخوانی سرمایه‌گذاری کند و یکی از شاخص‌های ارزیابی برای رشد و توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه، مأنوس بودن با کتاب و کتابخوانی است.
 کتاب و کتابخوانی عنصر روشنگری، هدایت کننده، و رشد‌آفرین در جامعه و زندگی است و تحت هر شرایطی نباید از آن غافل شد و باید روش‌ها و راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی احصا و تقویت شود. حمایت از کتاب و کتابخوانی بزرگترین سرمایه‌گذاری هوشمند برای جامعه است.
 جای بسی شکر و خرسندی است که همچون سال‌های گذشته، امسال نیز کتابخانه‌های عمومی متولی برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هستند. جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی در کشور است و این حرکت معنوی زمینه‌‌ساز ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
این جشنواره، می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ‌ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه سیره ایشان، دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای باشد.
اینجانب ضمن قدردانی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تلاش کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان که با انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی، بدون چشم‌داشت رسالت اجتماعی خود را انجام می دهند از عموم مردم فرهنگ‌دوست استان فارس برای مشارکت گسترده در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت می‌نمایم.
 امیدواریم تمام ادارات و سازمان‌ها ضمن همکاری گسترده با کتابخانه‌های عمومی و با همت و تلاش فرهنگ‌دوستان، نخبگان، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، بیش از پیش، شاهد رشد و پیشرفت فرهنگ کتابخوانی در استان سراسر فرهنگی فارس باشیم».

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی