[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد: پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ خردسال، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰هزار کودک توسط پایگاه‌های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده‌اند.
محمدرضا هوشیار در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان 3 تا ۶ سال در استان فارس، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰هزار کودک توسط پایگاه‌های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده‌اند که این به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس است.
او ادامه داد: این برنامه کشوری هم‌اکنون در سراسر استان فارس اجرا می‌شود و خانواده‌های دارای کودک سه تا ۶ سال با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی می‌توانند بینایی فرزندان خود را ارزیابی کنند. مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: در سال جاری ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار برای غربالگری بینایی کودکان در استان فعال هستند که از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت در شیراز و سه پایگاه سیار نیز در مرکز استان به روستاهای هم‌جوار خدمات غربالگری را ارائه می‌دهند. هوشیار پشتوانه این طرح را خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه از وظایف اجتماعی است؛ چراکه معلولیت، هزینه‌ها و بار سنگینی از لحاظ درمانی و روانی برای فرد، خانواده و اجتماع در پی خواهد داشت. وی افزود: بیماری تنبلی چشم نیز از شایع‌ترین علت ایجاد نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است و کودک مبتلا غالباً هیچ علامتی ندارد و چشمان او با وجود اینکه ظاهراً سالم و طبیعی به نظر می‌رسد، اما از دید کافی برخوردار نیست. مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: در مراکز بهزیستی استان معاینه چشم کودک انجام می‌شود و در صورت نیاز کودک به بینایی‌سنج و در مرحله بعد به چشم‌پزشک ارجاع خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی