[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سنگ مضجع شریف سیدعلاءالدین حسین(ع) رونمایی شد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، آیین رونمایی از سنگ مضجع شریف سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد. این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول در بارگاه ملکوتی سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد. 
در این مراسم، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری تولیت آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) گفت: سنگ‌مضجع شریف این حرم مطهر پنج سال قبل تهیه شده که طی چهار سال توسط حجار و هنرمندان ارزشمند استان، محمدجواد شبیه و به‌اتفاق عده‌ای از دوستان هنرمند کشوری و خطاط شیرازی آقای چیزفهم آماده‌سازی شد.
او با اشاره به اینکه حجاری و حکاکی روی این سنگ کاملاً با دست و بدون امکانات وسایل برقی جز برش سنگ کار شده است، افزود: هزینه خرید سنگ از نذورات داخل ضریح مطهر پرداخت شد و هنرمندان بدون هیچ‌گونه دستمزد و به عشق حضرت اثری ‌منحصربه‌فرد آماده کردند.
حجت‌الاسلام طاهری اظهار داشت: این اثر فاخر و هنرمندانه طی یک هفته آینده در معرض دید عموم مردم گذاشته می‌شود تا افراد بتوانند این سنگ را ببینند و لوحی نیز در کنار آن است که مردم می‌توانند امضا کنند و بعد از نصب سنگ به‌عنوان امانت در کنار قبر مطهر گذاشته می‌شود.
در ادامه این آیین، موسوی مدیرکل اوقاف نیز ضمن تقدیر از هنرمندان برای آماده‌سازی سنگ مضجع شریف گفت: سنگ قبر جدید حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) همزمان با روز ‌میلاد امام رضا(ع) رونمایی شد که کار بزرگ و هنرمندانه‌ای است.
او با بیان اینکه شیراز به حضور چنین هنرمندانی مفتخر است، اظهار داشت: این اثر منحصر به فرد و جزو آثار بزرگ است که چندین سال توسط هنرمندان به‌صورت کاملاً دستی و با خلاقیت تمام انجام شده و نمی‌توان بر آن قیمت گذاشت.
حجت‌الاسلام موسوی در رابطه با تعویض ضریح حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز گفت: با توجه به ابعاد سنگ قبر جدید ضریح جدید گنجایش سنگ را ندارد و باید تعریض یا تعویض شود.
محمدجواد شبیه هنرمند گروه کارگاه حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) گفت: این اثر زیبا و ارزشمند توسط افراد کارآزموده انجام شد که اثر فاخر و کم‌نظیری است که تاکنون انجام نشده و اگر بگوییم نمونه کار قرن است، اغراق نکرده‌ایم.
بر اساس این گزارش، شایان ذکر است سنگ قبر مضجع شریف سیدعلاءالدین حسین(ع) که پس از چهار سال تلاش بی وقفه هنرمندان شیرازی به‌صورت کاملاً دستی تهیه و آماده شده، دیروز با حضور مسئولان رونمایی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی