[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پیشنهاد استاندار فارس برای تأسیس نخستین پارک علم و فناوری خصوصی در ارسنجان، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان ارسنجان، استاندار فارس گفت: این ظرفیت در ارسنجان وجود دارد که نخستین پارک علم و فناوری یا شهرک صنعتی بخش خصوصی دانش‌بنیان در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان ایجاد شود.
محمدهادی ایمانیه در پایان جلسه شورای اداری شهرستان ارسنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران، به ساختمان و مجتمعی که توسط خیر نیک‌اندیش ابراهیمی بنا شده، اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود که این ساختمان با امکانات فعلی پس از تأیید خیر، تحت‌عنوان نخستین شهرک صنعتی یا پارک علم ‌و فناوری بخش خصوصی دانش‌بنیان در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان و فارغ‌التحصیلان شهرستان ارسنجان ایجاد شود. وی هدف دور دوم سفر به ارسنجان را، قدردانی از زحمات مسئولان شهرستانی به دلیل تحقق مصوبات سفر اول اعلام کرد و گفت: همچنان مشکلات و موانعی برای شهرستان ارسنجان وجود دارد؛ تلاش می‌کنیم قسمتی از آن را در قالب مصوبات دور دوم سفر مرتفع کنیم. استاندار فارس یکی از خواسته‌های مردم دهستان‌های شوراب و خبریز را ارتقای سیاسی این دهستان‌ها عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت کشور، به‌زودی موافقت استان به وزارت کشور ارسال و موضوع پیگیری می‌شود که امیدوارم این ارتقا بعد از سال‌ها بالاخره انجام شود.
ایمانیه به بازدید خود از بیمارستان ۶۴ تختخوابی ارسنجان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این مرکز درمانی از چند سال قبل آغاز شده است. مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر فرماندار شهرستان و کمک اهالی تا حدود زیادی مرتفع شده است. در جریان بازدید اخیر مابقی مسائل بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد. هفته گذشته نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور موضوع ماده ۵۶ این پروژه حل شد که امیدواریم این بیمارستان امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. وی شهرستان ارسنجان را یکی از شهرستان‌های پیشتاز در پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: شهرستان ارسنجان برای واجدان شرایط مسکن ملی عملکرد مثبتی داشته است؛ این پروژه در خصوص تأمین آب دچار مشکلاتی بود که برای حل آن، تصمیمات لازم اتخاذ شد.
استاندار فارس به موضوع آب آشامیدنی برخی از دهستان‌های این شهرستان هم گریزی زد و تصریح کرد: مدیریت استان مصمم است دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط حداکثر طی ۲ سال آینده نهایت تلاش خود را برای کاهش تنش آبی تمام روستاهای استان به کار گیرند؛ از روش‌های مختلفی برای تحقق این موضوع اقدام می‌کنیم. در فاصله سفر اول و سفر دوم تعدادی از روستاهای ارسنجان از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شده‌اند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی