[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

اتمام اسکلت فلزی تالار مرکزی شیراز، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری به این استان، اعلام داشت: تالار مرکزی شیراز با حدود سی درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قرار دارد.
حمیدرضا قانعی ادامه داد: از دیگر مصوبات فرهنگی سفر ریاست محترم جمهوری، تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج بود که در اسفندماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان خنج مشکل زمین مجتمع هم برطرف گردید و مجتمع فرهنگی این شهرستان تکمیل، تجهیز و در حال بهره‌برداری می‌باشد. تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز به‌عنوان مهم‌ترین خواسته حوزه فرهنگ و هنر استان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس مطرح می‌باشد و امید است با تأمین اعتبار و همت پیمانکار محترم تا پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در خصوص مشخصات فنی و نحوه تخصیص اعتبار این پروژه طی سال گذشته اعلام کرد: تالار مرکزی شیراز با زیربنای 14400 مترمربع در زمینی به مساحت 17800 مترمربع در سال 1392 آغاز و کلنگ‌زنی شده است. این پروژه از ویژگی‌های منحصربه‌فردی در طراحی مجتمع‌های فرهنگی برخوردار است و به گونه‌ای که یک سالن 700 نفره قاب صحنه‌ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه‌ای و محیط تمرینی ویژه گروه‌های نمایشی در آن جانمایی شده است. بخش‌های ویژه آموزشی، اداری، رستوران و کافی‌شاپ، مهمانسرا، گالری و سالن تخصصی 900 نفره اجرای موسیقی از دیگر امکاناتی است که در پروژه تالار مرکزی شیراز دیده شده است.
قانعی تأکید کرد: در سفر اول ریاست جمهوری، مبلغ 200 میلیارد تومان طی سه سال به این پروژه اختصاص یافت و تاکنون در دو مرحله 48.5 میلیارد تومان تخصیص یافته و اسکلت فلزی مرحله اول این پروژه رو به اتمام است. لازم به ذکر است که طی سالیان گذشته توجه جدی در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه وجود نداشت و از ابتدای دولت سیزدهم و با پیگیری‌های وزارت ارشاد، ساخت زیرساخت‌های فرهنگی با جدیت و توجه بیشتری پیگیری می‌شود و امیدواریم که خبر خوش افتتاح این زیرساخت مهم فرهنگی را در همین دولت اعلام کنیم. بازدید و سرکشی مکرر و ماهیانه مهندس برکت، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد از این پروژه، امیدها را در خصوص توجه جدی دولت در سفر دوم و تخصیص اعتبار تکمیلی پروژه زنده کرده است. اهتمام نمایندگان محترم مجلس و همراهی استاندار محترم، انشاالله چرخ‌های ساخت این پروژه را به‌صورت جدی‌تر به چرخش در خواهد آورد. 
مجتمع فرهنگی خنج تکمیل و تحویل شد
این مدیر فرهنگی استان درباره مجتمع فرهنگی خنج نیز بیان داشت: این مجتمع از سال 1386 توسط اداره راه و شهرسازی استان فارس با زیربنای 1700 مترمربع آغاز و در سال 1390 برای تکمیل، تحویل اداره راه و شهرسازی لارستان شد که پس از 15 سال، در سال گذشته با تأمین اعتبار به مبلغ یک میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس، تکمیل و تحویل این اداره کل گردید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام اینکه، زمین این ساختمان نیز با حمایت استانداری فارس و همکاری شهرداری و خیران محلی، به نام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس واگذار گردیده است، گفت: ساختمان فوق، شامل سالن آمفی‌تئاتر چندمنظوره با ظرفیت 280 صندلی، نگارخانه، کلاس‌های آموزشی و فضای اداری است و به زودی با استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر انجمن‌های فرهنگی و هنری، بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی