[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

علل و عوامل یا چرایی دلایل جدایی ، روزنامه شیراز نوین

 زینب مصلی‌نژاد، مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12 مطهری شهرستان جهرم 

شاید این مورد را در زندگی خیلی‌ها دیده باشید که منجر به جدایی شده، ولی هیچ ضرورتی و دلیلی برای این نبوده و حتماً جدایی و طلاقشان، اشتباه و غلط بوده و آن خشمگین بودن، طلبکار بودن و ناراضی بودن است که این اشخاص را با آسیب‌ها و مسائل بیشتری بعداً روبه‌رو خواهد کرد و این ماجرای خشم، طلبکاری و نارضایتی آنچنان در وجود بعضی از ما نشسته که هیچ‌وقت و هیچ‌جا از آنچه که هست راحت و راضی نیستیم، حتی اگر بپذیریم که در شرایط و وضعیت و روابطی که قرار داریم که بهترین بهترین‌هاست یا بهترین، ممکن است آن‌وقت گله و شکایت ما این باشد که چرا در گذشته نبوده و تأمین و چه تضمینی وجود دارد که در آینده باشد؟ پس بنابراین ما همچنان خشمگین، طلبکار و ناراضی می‌مانیم که ریشه اصلی و اساسی موضوع در گونه‌ای از تنفر است که ما را با یک گرفتاری، خودخواهی، خودپسندی، خودمداری، خودشیفتگی و خودبزرگ‌بینی همراه می‌کند. یعنی ما تبدیل به یک موجودی می‌شویم که خود دوست نیستیم و خودناپسندی عمیق و سنگینمان را که نتیجه تنفر است، به خودپسندی و خودخواهی تبدیل کرده‌ایم.
مردم دنیا در تحلیل نهایی دو نوع هستند:
کسی که خودش را دوست دارد.
کسی که خودش را دوست ندارد. 
(یا در مفهوم خفیفش کسی که خودش را دوست دارد و کسی که خودش را نمی پسندد.)
در برخی اوقات این ماجرا با یک چیزی همراه می‌شود که همیشه عشق را به بی‌تفاوتی و رابطه را به تنفر می‌کشاند و این عصبانیت است.هیچ‌کس با آدم عصبانی بعد از یک مدتی نمی‌تواند زندگی کند. برای اینکه عصبانیت یعنی در بدترین مواقع به ظالمانه‌ترین صورت، خنجر را در قلب کسی فروکردن و بعداً  انتظار دوستی داشتند. درست مانند یکی از حکمرانان که در گذشته بچه‌هایش را می‌زد و می‌گفت من آنقدر شما را می‌زنم تا مرا دوست داشته باشید و  هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتاد.
پس باید موضوع و مشکل عصبانی شدن خود را حل کنید.

سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و ... می‌باشد. شهروندان عزيز می‌توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره‌گيری نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنند. 
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی