[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درمان‌های خانگی آرتروز که پزشکان هم با آنها موافقند، روزنامه شیراز نوین

آرتروز به معنای التهاب مفاصل است که سبب ساییدگی مفصل‌ها و در نهایت منجر به درد می‌شود، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.
به گزارش نمناک، آرتروز مشکلی است که باعث می‌شود التهابات دردناکی در بدن به وجود بیاید و فرد دچار مشکلاتی اعم از دردِ مفصل، ورم و سفتی نواحی خاصی از بدن شود؛ البته راهکار‌های خانگی هستند که تأثیرگذار می‌باشند و پزشکان هم آن را تأیید می‌کنند که در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.
مصرف مکمل امگا 3
تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روغن‌های امگا 3 می‌تواند به از بین بردن درد آرتروز کمک کند. مواد شیمیاییِ التهابی را در بدن کم کرده و باعث می‌شود که درد تا حد زیادی آرام شود.
استیک همراه با سبزیجات
استیکی که به صورت گریل شده طبخ شده باشد، به خاطر اسید چرب امگا 3 زیادی که دارد، التهابات را کاهش می‌دهد و باعث بهبود وضعیت توده عضلانی خواهد شد.
مواد غذایی حاوی پروبیوتیک
داشتن میکروبیوم سالم در بدن باعث می‌شود که شما مفاصل سلامتی داشته باشید؛ شرط این است که باکتری‌های سالمی ‌در گوارش‌تان باشند که یکی از راه‌‌های آن مصرف مکمل پروبیوتیک با کیفیت بالا است.
مدیتیشن برای از بین بردن استرس
مدیتیشن می‌تواند استرس را در بدن کم کند و باعث شود که شما احساس بهتری در زندگی داشته باشید و ریلکس کنید و از تأثیراتِ مثبت آن بهره‌مند شوید و در کنارِ همه این‌ها؛ عاملی برای سلامت بدن از جمله بهبود وضعیت‌هایی مانند آرتروز است.
ارتعاشات و انرژی‌های مثبت
شما باید سعی کنید در محیطی قرار بگیرید که در معرض ارتعاشات و انرژی‌های مثبت باشید تا از لحظه حال لذت بیشتری ببرید و کم‌تر دچار مشکل شوید و به درد‌ها و مشکلاتی مانند آرتروز کم‌تر دچار شوید.
استفاده از فلفل قرمز تند
این فلفل قرمز تند است که می‌تواند آرتروز را بهبود ببخشد و باعث کاهش درد آن بشود؛ البته ممکن است وقتی که آن را به صورت موضعی به بدن‌تان می‌زنید، کمی ‌سوزش احساس کنید.
زردچوبه
زردچوبه ماده غذایی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. التهابات بدن را کم می‌کند و یک ماده ضد درد هم محسوب می‌شود و شاید بهترین دارویی باشد که می‌توانید برای بهبودِ آرتروز استفاده کنید.
ورزش سبُک
برای این که فشار زیادی به بدن‌تان وارد نکنید، باید از ورزش ملایم کمک بگیرید. ورزش‌های سنگین مانند دویدن، شنا، دوچرخه سواری و پیاده‌روی با سرعت بالا؛ باعث ایجاد مشکلات مختلفی در بدن می‌شود؛ اما ورزش‌های ملایم به شدت کمک کننده خواهند بود.
کنار گذاشتن گلوتن
اگر از رژیم غذایی فاقد گلوتن استفاده کنید، علائم و مشکلاتی مانند التهاب مفصل کاهش پیدا می‌کند؛ حتی اگر حساسیت هم به گلوتن داشته باشید، باز کنار گذاشتن آن تا حد زیادی در بهبود درد‌های آرتروزی مؤثر است.
ماساژ
شما می‌توانید ماساژ تخصصی را انجام دهید و مراقب ماهیچه‌‌های خود باشید و جریان خون را در بدن‌تان افزایش دهید تا اسپاسم عضلانی کاهش پیدا کند.
گرم کردن بدن
استفاده از کمپرس گرم یا همان پارافین می‌تواند تا حد زیادی عاملی برای از بین بردن سفتی، گرفتگی، درد و التهاب در بدن باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی