[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

برای بهبود کیفیت رقابت‌ها برنامه‌های زیادی داریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
اخیراً مسابقات لیگ برتر فوتبال جوانان شیراز با قهرمانی تیم پیروانی به پایان رسید و تیم‌های طلاییه و ماهان دوم و سوم شدند. پژمان پارسه و پگاه پرسیا نیز به رده پایین‌تر سقوط کردند.
در همین ارتباط گفت‌وگویی با مسئول برگزاری این رقابت‌ها انجام دادیم. رحمان موسایی در خصوص نحوه برگزاری بازی‌ها گفت: رقابت‌های لیگ برتر جوانان با حضور ۱۴ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار شد که در حالت عادی، برگزاری این رقابت‌ها باید ۶ ماه زمان می‌برد، ولی سال گذشته به خاطر مشکلاتی که برای ورزشگاه شهید دستغیب به وجود آمد، شاهد وقفه‌ای چندماه بودیم و هفت هفته پایانی رقابت‌ها به ابتدای سال جاری مؤکول شد. بنابراین رقابت‌ها خیلی فرسایشی شد و در نهایت پس از انجام ۱۸۰ بازی، رقابت‌ها به پایان رسید. دو دیدار از هفته پایانی هم به دلیل انصراف دو تیم از حضور در مسابقه که با هماهنگی قبلی با کمیته مسابقات صورت گرفته بود، برگزار نشد.
وی که دومین فصل حضور در سمت مسئول برگزاری رقابت‌های فوتبال پایه شیراز را سپری می‌کند در پاسخ به این سؤال که رقابت‌ها امسال چه تفاوتی با سال گذشته داشت، اظهار کرد: متأسفانه نه فقط در این دو سال، که در ده سال گذشته من هیچ تغییر محسوسی ندیده‌ام. هیچ خروجی و کیفیت خاصی را شاهد نیستیم، هرچند از نظر نظم برگزاری، حتی از لیگ برتر استان و از لیگ یک جوانان کشور بهتر بوده‌ایم، اما مشکلات تیم‌ها در راه پیشرفت را نباید نادیده گرفت.
موسایی در این‌باره توضیح داد: تیم‌های ما زمین تمرین هم ندارند، چه برسد به زمین مسابقه! باید بروند در زمین‌های کوچک تمرین کنند و با این شرایط مسلم است که نمی‌توان توقعی برای پیشرفت داشت. ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق داشته باشیم که بتوانیم حداقل به تیم‌های بزرگ شهر خودمان مثل فجر شهیدسپاسی بازیکن بدهیم. متأسفانه بازیکنان شیرازی در حال کوچ به شهرهایی مثل تهران هستند، اما اطلاع دارم که آنجا هم شرایط خوبی حکمفرما نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که «آیا بهتر نیست تیم‌هایی که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند در مسابقات شیراز حضور پیدا نکنند؟» گفت: من هم با ورود این تیم‌ها به لیگ شیراز مخالفم. فکر می‌کنم باید این روند را تغییر بدهیم، یعنی تیم‌های کشوری فقط در مسابقات کشوری شرکت کنند و سعی کنیم امسال فقط تیم‌های شیرازی را در لیگ شیراز ببینیم. این قطعاً به نفع تیم‌های کشوری هم خواهد بود، چون متأسفانه این تیم‌ها به دلیل افزایش بیش از حد تعداد مسابقات، فصل بدنسازی را هم از دست می‌دهند و این امر ممکن است باعث افزایش مصدومیت‌ها هم بشود.
مربی باتجربه فوتبال پایه شیراز ادامه داد: اگر می‌خواهیم لیگمان موفق باشد، باید پیش از هر چیز مسئله زمین را حل کنیم. وضعیت به شکلی است که مطمئن باشید اگر یکی مثل محمدرضا حسینی در رأس هیئت شیراز نبود، باید درِ این فوتبال را تخته می کردیم. او کفش آهنی به پا کرده و برای سرپا نگه داشتن فوتبال، شبانه‌روزی تلاش می‌کند. امیدواریم مسئولان این شهر قدرشناس چنین شخصی باشند.
موسایی درباره برنامه‌های هیئت برای برگزاری بهتر مسابقات سال جدید اعلام کرد: امسال قطعاً تغییرات زیادی در برنامه‌ها و نحوه اجرای بازی‌ها خواهیم داشت. در حال تهیه آیین‌نامه‌ای قانونمند نیز هستیم. مسابقات بزرگسالان باید به سمت جوان‌گرایی برود و در سال جاری از بازیکنان مسن در لیگ بزرگسالان استفاده نخواهد شد.  تیم‌های بزرگسالان ملزم به استفاده از از بازیکنان جوان و امید هستند. ضمن اینکه لیگ امیدها را هم می‌خواهیم راه‌اندازی کنیم که قطعاً لیگ پویایی هم خواهد شد. تا همین الان هم ۱۸ تیم برای برگزاری در لیگ برتر امیدها اعلام آمادگی کرده‌اند. برای برگزاری مسابقات سایر رده‌ها نیز حتماً جلسات هم‌اندیشی با مدیران تیم‌ها برگزار خواهد شد تا نظر همگی را جویا شویم و بهترین تصمیمات را بگیریم.
اما نگرانی این مسئول فوتبال شیراز، درباره احتمال گرفته شدن زمین‌های شهید دستغیب و بعثت از هیئت فوتبال شیراز است. رحمان موسایی در پایان صحبت‌هایش گفت: متأسفانه هیچ تضمینی به تیم‌ها نمی‌توانیم بدهیم که ورزشگاه‌های شهید دستغیب و بعثت شیراز در فصل جدید در اختیار هیئت باشد! نگرانی من این است که اگر خدای نکرده این اتفاق بیفتد، هزینه‌های تیم‌ها چقدر بالا می‌رود و فشار نهایی هم به خانواده ها وارد می‌شود. در حالی که آقای حسینی در چند سال اخیر، خیلی هوای تیم‌ها را داشتند و هزینه‌ای شاید کمتر از نصف قیمت واقعی را از آنها می‌گرفتند.  امیدواریم این زمین از هیئت گرفته نشود و در این زمینه، امیدوار به کمک رسانه‌های خوب شیراز نیز هستیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی