[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

بهره‌مندی فضای سبز از پساب تصفیه‌خانه‌ها، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از تلاش برای ایجاد و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در پهنه کلان‌شهر شیراز خبر داد.
بهمن بهروزی در حاشیه میز خدمت شهید دادالله شیبانی با تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان، در گفت‌وگو با شیرازنوین از پاسخ‌گویی متداوم مجموعه آبفای شیراز به مطالبات مردمی خبر داد و افزود: ارتباط مستقیم و بدون واسطه با عموم جامعه در دستور کار همیشگی مجموعه آبفا شیراز است و بسیاری از مشکلات به‌واسطه مطالبات مردمی شناسایی و پیگیری می‌شود.
وی با اعلام این خبر که نزدیک به 65 درصد از شبکه فاضلاب به طول 2500 کیلومتر در سطح کلان‌شهر شیراز اجرا شده است، افزود: اولویت‌بندی انتخاب مناطق برای اجرای شبکه فاضلاب بر اساس بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی صورت می‌گیرد.
او در ادامه در پاسخ به شیرازنوین خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب در منطقه قصردشت نیاز به یک خط انتقال از میدان شهدای معلم تا پل معالی‌آباد به طول 6 کیلومتر داریم. عملیات طراحی این پروژه  به‌صورت کامل اجرا شده و در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب پیمانکار این طرح هستیم.
او در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری شیراز مبنی بر در اختیار قراردادن فاضلاب خام و احداث تصفیه‌خانه لوکال در محدوده باغات قصردشت خبر داد و افزود: پساب تولیدی این تصفیه‌خانه برای آبیاری فضای سبز شهری و باغات قصردشت اختصاص می‌یابد.
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ظرفیت این تصفیه‌خانه را یکصد لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح گام بلندی برای حفظ و توسعه فضای سبز و به‌ویژه باغات قصردشت برمی‌داریم.
بهروزی خواستار توجه بیشتر به نیازهای زیست‌محیطی کلان‌شهر شیراز شد و اظهار داشت: ایجاد و توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه از نیازهای اساسی و زیرساختی کلان‌شهر شیراز است که باید با اختصاص بودجه به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
به گفته این مقام مسئول، هم‌اکنون برای نیمی از جمعیت شیراز دو تصفیه‌خانه در منطقه وزیرآباد و شهرک صنعتی احداث شده و مشغول به فعالیت می‌باشد.
بر اساس این گزارش، گفتنی است معاونان و کارشناسان آبفای شیراز در میز خدمت شهید دادالله شیبانی که در مسجد جامع قصردشت شیراز برگزار شد، پاسخ‌گوی مطالبات مردمی بودند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی