[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تشکیل هیئت اندیشه‌ورز گردشگری ، روزنامه شیراز نوین

هیئت اندیشه‌ورز گردشگری استانداری فارس متشکل از فعالان تمام بخش‌های مهم گردشگری فارس تشکیل و با هم‌فکری اعضا پیشنهاداتی برای ارائه جهت تصویب در سفر پیش روی ریاست‌جمهوری تنظیم شد. 
محمد فرخ‌زاده معاون گردشگری استانداری فارس، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه برخی اعتبارات مصوبات سفر پیشین ریاست‌جمهوری هنوز به‌صورت کامل اجرا نگردیده، در این سفر بیشتر تمرکز بر حل مشکلات ساختاری و نرم‌افزاری است تا موانع موجود بر سر راه اجرای مصوبات و رشد و شکوفایی گردشگری استان مرتفع گردد. او افزود: به‌مرور از دوستان دیگری هم دعوت به عمل خواهد آمد تا هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی به ثبات و تعادل برسد.
فرخ‌زاده با بیان اینکه در مسیر توسعه و پیشرفت بن‌بستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فرصت‌های فوق‌العاده گردشگری فارس زمانی می‌تواند کارکرد اجتماعی خاص خودش را داشته باشد که بتوانیم از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم و این مسئله با تلاش و تعامل همه بخش‌های گردشگری امکان‌پذیر است که خدا را شکر شاهد آن هستیم.
فرخ‌زاده با تأکید بر اینکه پمپاژ امید به جامعه و برجسته‌کردن نقاط قوت و ارائه راهکار و تلاش برای رفع نقاط ضعف نشان‌دهنده بلوغ ملی است، افزود: با همدلی و فهم صحیح از شرایط خودبه‌خود حاشیه‌ها رخت بر خواهد بست و مسیر در حال رشد گردشگری فارس مثل همیشه راه خود را پیدا خواهد کرد.
گفتنی است در این جلسه درباره فهرستی از مطالب در حوزه‌های گردشگری سلامت، سوغات و صنایع‌دستی، مشکلات هنرمندان و تولیدکنندگان، مشکلات اخیر تهیه بلیت هواپیما و قطار، موانع جذب توریست داخلی و خارجی، ثبت و مرمت بافت تاریخی، معرفی ظرفیت‌های فارس، ایده‌های حوزه رسانه، مشکلات راهنمایان گردشگری، بسته‌های سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل گردشگران، مشکلات دفاتر مسافرتی، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، ایجاد منطقه ویژه گردشگری، تدوین برنامه جامع گردشگری فارس، طرح جامع یکپارچه‌سازی صنعت گردشگری و سایر حوزه‌های مرتبط بحث و تبادل‌نظر شد که به‌مرور در دستور کار جلسات گذاشته خواهد شد.
هیئت اندیشه‌ورز فعلی و دعوت از عزیزان متخصص جنبه حقیقی داشته و پیشنهادها پس از آماده‌شدن، با انجمن‌های حقوقی و حرفه‌ای استان نیز به اشتراک گذاشته و تبادل نظر خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی