[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با این وضعیت آینده فوتبال شیراز مبهم است!، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار:
تیم زیر ۱۴ سال ایمان سبز امسال قهرمان لیگ برتر شیراز شد و سرمربی جوان و بااخلاق این تیم با عملکرد درخشان خود نوید ظهور یک مربی خوش آتیه برای فوتبال شیراز را داد.
به همین بهانه به سراغ او رفتیم تا کمی از خود و وضعیت فوتبال پایه شیراز صحبت کند: «صادق احمدی هستم. فوتبال را از باشگاه برق شیراز شروع کردم و در تمام رده‌های سنی تیم برق شیراز بازی کردم. سپس  برای گذراندن  خدمت سربازی به تیم  فجر شهید سپاسی رفتم. بعد از آن در تیم‌های پشتیانی، شهرداری یاسوج، گل گهر سیرجان، ایران‌جوان بوشهر، پارس جنوبی جم و الومینیوم اراک فوتبالم را ادامه دادم.»
احمدی درباره ورودش به عرصه مربیگری گفت: پس از پایان دوره بازی و گذراندن دوره‌های مربیگری با حضور در باشگاه پرسپولیس شیراز رسماً وارد جرگه مربیان شدم و در تمام رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسال این تیم مربیگری کردم. از سال گذشته هم وارد باشگاه ایمان سبز شدم و با تیم زیر چهارده ساله‌های این باشگاه، در کنار آقایان مسعود صالحی، امیر تقی‌زاده و علی روزی‌طلب، قهرمان لیگ برتر شیراز شدیم. تیم ما بدون باخت، بدون گل خورده و با  بیشترین گل زده قهرمان این دوره از مسابقات شد.»
او در خصوص مشکلات در فوتبال فارس می‌گوید: مشکلات فوتبال در استان فارس و شیراز بیداد می‌کند؛ نبود زمین کافی برای تمرینات و مسابقات، نبود اسپانسر و حامیان مالی، آینده فوتبال شیراز را نامعلوم کرده و این وضعیت، فوتبال و اهالی آن را به بیراهه خواهد کشید.
سرمربی تیم 14 ساله‌های ایمان سبز ادامه داد: زمانی که باشگاه‌های ما زمین مناسب نداشته باشند، مربیان  بومی هم ضرر می‌کنند. متأسفانه باشگاه بزرگ ایمان سبز که در همه رده‌های پایه با برنامه‌ریزی خوبی که کرده و بسیار فعال و  عالی کار می‌کند، زمین چمن زرهی را از دست داده و  هیچ‌کدام از مسئولان هم حاضر نشده‌اند به این باشگاه که کاملاً خصوصی اداره می‌شود، کمکی کنند. متأسفانه هیئت فوتبال شیراز و استان هم اصلاً در مورد حق باشگاه‌ها در این زمینه بُرشی از خود نشان نداده‌اند. 
احمدی گفت: نمایندگان شیراز و فارس به دلیل عملکرد ضعیف و عدم حمایت از باشگاه‌ها، نه در سطح شیراز و استان و نه در  سطح کشور، بازیکنی را نمی‌توانند به تیم ملی معرفی کنند. حمایت از تیم‌ها باعث پیشرفت بازیکن می‌شود، ولی متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد. 
او در مورد تفاوت سطح فوتبال نسل امروز با زمان گذشته که خود در آن بازی می‌کرد، اظهار داشت: امکانات در فوتبال امروز خیلی بهتر از زمان  ماست، ولی با احترام به نسل بازیکنان امروزی، استعداد و تلاش نسل ما و حس رقابت، بسیار بیشتر بود.
مربی موفق فوتبال پایه شیراز گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد فوتبال در شیراز و استان فارس باشیم و با سرمایه‌گذاری روی نسل جوان و با استعداد بازیکنان شیرازی، بتوانیم آینده فوتبال این شهر را بسازیم.
صادق احمدی در پایان اظهار داشت: باید از همه مربیانی که برایم زحمت کشیدند تشکر کنم. اسمی از کسی نمیارم تا خدای نکرده اسم عزیزی از قلم نیفتد، اما بدانند که دست‌بوس همه آنها هستم و امیدوارم بتوانم خدمتی به بچه‌های این شهر کنم تا همه شاهد  پیشرفتشان باشیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی