[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان فارس: شهرستان‌ها باید روی رده‌های پایه بیشتر کار کنند، روزنامه شیراز نوین

فارسی‌ها با داشتن هفت وزنه‌بردار و ۲ مربی در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان بیشترین سهمیه را در بین استان‌های کشور دارند و فارس قطب وزنه‌برداری کشور است. وزنه‌برداران زیادی در این استان پرورش یافته و مقام‌های ارزشمندی هم در عرصه مسابقات خارجی برای فارس و ایران به ارمغان آورده‌اند. به گزارش ایرنا، از دیرباز تاکنون در استان فارس به ویژه شهرستان مرودشت و نی‌ریز، وزنه‌برداران زیادی پرورش یافته و مقام‌های ارزشمندی هم درعرصه مسابقات خارجی برای فارس و ایران به ارمغان آورده‌اند.
هم‌اینک در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان اعزامی به مسابقات آسیایی هندوستان که در شیراز درحال برگزاری است از بین ۱۹ وزنه‌بردار، ۶ نفر از شهرستان مرودشت هستند که بیشترین سهمیه را دارند و یک وزنه‌بردار هم شیرازی است تا فارسی‌ها در این رده از تیم‌های ملی، حرف اول را بزنند.
پس از فارس که در صدر بیشترین سهمیه قرار دارد، اردبیل با سه، خوزستان با ۲ در رده‌های بعدی قرار دارند، همچنین استان‌های زنجان، لرستان، گیلان، تهران و آذربایجان غربی هم دیگر سهمیه‌ها را به خود اختصاص دادند.
بر این اساس، محمدامین حبیبی، حمیدرضا زارعی، فرهاد قلی‌زاده و ابوالفضل زارع در رده سنی نوجوانان و علی‌رضا نصیری و کورش زارعی در رده جوانان وزنه‌برداران مرودشتی هستند و حسن عمادی هم از شیراز در اردوی تیم‌های ملی پایه شرکت دارند.
حال اینکه چرا به‌غیر از مرودشت و شیراز دیگر شهرستان‌های فارس در اردوی تیم‌های ملی پایه سهمیه ندارند، پرسشی است که رئیس هیئت وزنه‌برداری فارس به آن پاسخ داد.
رئیس هیئت وزنه‌برداری فارس در این‌باره گفت: این نفرات براساس مسابقات وزنه‌برداری انتخابی تیم ملی و قهرمان کشوری که در سال ۱۴۰۱ در رده نوجوانان و جوانان برگزار شد از سوی سرمربی تیم ملی دعوت شده‌اند.
آرش حبیبی افزود: شهرستان مرودشت در سال‌های گذشته در رده پایه‌ها خوب کار کرده است، از این رو بیشترین ملی‌پوش هم به این شهرستان که زمینه زیادی برای بروز استعدادها دارد، اختصاص یافته و یک وزنه‌بردار هم از شیراز است.
وی تأکید کرد: شهرستان‌های نی‌ریز، جهرم و سایر نقاط فارس در سال‌های گذشته به رده‌های نوجوانان و جوانان بی‌توجه بودند، اما در رده نونهالان خوب کار شده و این امیدواری وجود دارد که آینده بسیار خوبی را برای وزنه‌برداری فارس رقم خواهند زد.
رئیس هیئت وزنه‌برداری فارس گفت: این سومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان و جوانان در شیراز است که مرحله اول و دوم آن هم به میزبانی نی‌ریز و مرودشت در این استان برگزار شده بود.
وزنه‌بردار دسته ۹۶ کیلوگرم تیم ملی از شهرستان مرودشت هم گفت: حدود ۶ سال است که وزنه‌برداری را شروع کردم و از حریفانم در مسابقات آسیایی هند شناخت کافی دارم، وزنه‌برداران ازبکستان و قزاقستان رقیبانم برای کسب مدال هستند.
علی‌رضا نصیری ادامه داد: سطح اردو و امکانات در شیراز نسبت به گذشته مناسب است و تمرینات بسیار خوبی زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال می‌کنیم و امیدوارم با کسب مدال‌های رنگارنگ جبران کنیم.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان وجوانان هم با اظهار اینکه حدود ۲۰ روز است که سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی را در شیراز دنبال می‌کنیم افزود:تیم‌های نوجوانان و جوانان با اردوهای مناسبی که برگزار کردیم در مسابقات آسیایی هندوستان روی سکو خواهند رفت.
سید هادی پانزوان ادامه داد: در رده نوجوانان بسیار قوی هستیم، اما در رده جوانان نفرات کمتری داریم با این حال، هر 2 تیم به روی سکوی خواهند رفت تا جبران زحماتی که فدراسیون برای این تیم‌ها کشیده است، بکنیم.
سرمربی تیم ملی در ادامه سخنانش به کمبود امکانات سخت‌افزاری در شهرستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها شیراز بلکه سایر شهرستان‌های ایران از نظر سخت‌افزاری از جمله سالن و تجهیزات در تنگنا هستند.
پانزوان با بیان اینکه فارس قطب وزنه‌برداری کشور است هم بیان کرد: وزنه‌برداری در این استان قدمت زیادی دارد و قهرمانان بزرگی همچون عباس نجاتی، جابر بهروزی، سجاد بهروزی، سید کمال موسوی، علی دهقانیان، مرتضی رضائیان و ... داشتند و هم‌اینک هم ۶ ورزشکار از فارس عضو اصلی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هستند.
وی ادامه داد: از اینکه مربیان فارس بدون هیچ چشمداشتی، این ‌همه ظرفیت در وزنه‌برداری دارند، معلوم می‌شود که خوب روی پایه‌ها کار کرده‌اند و امیدوارم مسئولان ورزش استان قدر این سرمایه‌ها را به خوبی بدانند تا مردم بیشتر رغبت کنند فرزندان خود را به این رشته بفرستند. قطعاً در المپیک‌های آینده، فارس صاحب اولین مدال خواهد شد.
‌پیکارهای وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا پنجم مردادماه در هند برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی