[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

انحصار انجیر دیم استهبان در جهان ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، در سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شهرستان استهبان، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی استهبان، عملیات اجرایی ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی استهبان آغاز شد.
در این مراسم که نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، بختگان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فرماندار و مسئولان شهرستان استهبان حضور داشتند، علی رسولیان از دو واحد صنعتی در زمینه بسته‌بندی و فرآوری انجیر بازدید کرده و با ظرفیت این واحدها آشنا شد. 
همچنین با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، عملیات اجرایی ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی استهبان با اعتبار اولیه ۳۵میلیارد تومان آغاز شد.
این طرح در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر با ۲۰۰ متر زیربنای ساختمان اداری و آتش‌نشانی در مدت ۱۲ ماه ساخته خواهد شد. 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سرمایه‌گذاری در بخش زنجیره ارزش با هدف رشد تولید را از برنامه‌ها و اولویت‌های مهم امسال این سازمان اعلام کرد و گفت: در این زمینه، زنجیره‌هایی که در تولید اثرگذار هستند و ایجاد ارزش افزوده می‌کنند، در قالب مدل‌های توسعه خوشه‌ای و مطالعات امکان‌سنجی شناسایی می‌شوند و موردحمایت قرار خواهند گرفت. دکتر علی رسولیان پس از بازدید از شهرک صنعتی استهبان، در جلسه بررسی و رفع مسائل و مشکلات این شهرک صنعتی افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان استهبان در تولید انجیر دیم و ارگانیک و مطرح‌بودن این شهرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انجیر دیم جهان، گفت: امسال راه‌اندازی خوشه انجیر استهبان در دستور کار قرار خواهد گرفت تا از این طریق از واحدها، بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مرتبط با انجیر در حوزه‌های ارتقای تولید و صادرات حمایت شود.
وی در ادامه با اشاره به فراهم‌بودن شرایط برای فعالیت طرح‌های سرمایه‌گذاری و واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی استهبان، گفت: ظرفیت برای رشد و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرک صنعتی فراهم شده و با توجه به تکمیل ظرفیت واگذاری اراضی، طرح توسعه شهرک صنعتی استهبان در برنامه امسال قرار دارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود متقاضیان سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری و بسته‌بندی انجیر در استهبان گفت: در این زمینه آماده راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی انجیر هستیم تا بستر مناسبی برای استقرار صنایع مرتبط با بسته‌بندی و فرآوری انجیر فراهم شود. 
وی در ادامه با اشاره به اهتمام جدی در قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه کنترل تورم و رشد تولید گفت: کنترل تورم از راه ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت و تقویت و توسعه تولید محقق می‌شود و در این زمینه حمایت از بخش خصوصی در اولویت قرار دارد و ما باید شرایط لازم را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم سازیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی کشور شاهد رشد ۱۴درصدی در بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم، گفت: این موضوع امیدآفرین و نوید حرکت کشور به سمت اشتغال و رشد تولید است.
رسولیان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰۰ پروژه زیرساختی با اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مرحله اجرا قرار دارد، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم تا پایان امسال شاهد بهبود در وضعیت زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری موضوع تأمین برق پایدار شهرک صنعتی استهبان گفت: بر اساس قانون، تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی واحدهای صنعتی برعهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی