[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رونمایی از جدیدترین سگ رباتیک چین، روزنامه شیراز نوین

شرکت دیپ روبوتیکس(Deep Robotics) از عرضه جدیدترین سگ رباتیک هوشمند خود موسوم به Lite۳ در اروپا از سپتامبر ۲۰۲۳ خبر داد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از آی‌ای، شرکت Deep Robotics به تازگی در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون(ICRA) در لندن از آخرین نسخه ربات هوشمند چهارپای خود به نام Lite۳ رونمایی کرد.
چهار مدل مختلف در مجموعه ربات‌های Lite۳ وجود دارد که مدل پایه آن موسوم به Basic با قیمت ۲۸۹۰ دلار برای علاقه‌مندان به فناوری عرضه می‌شود. سه مدل دیگر نیز به نام‌های Venture ،Pro و LIDAR برای اهداف مطالعاتی علمی و آموزشی طراحی شده‌اند. شرکت Deep Robotics یک شرکت چینی متخصص در توسعه ربات‌های چهارپا است که یک ارتقای اساسی در جدیدترین سگ رباتیک آن را شاهد هستیم که قادر به حمل بارهای تا ۷.۵ کیلوگرم شده است و همچنین می‌تواند تا ۹۰ دقیقه، پنج کیلومتر راه برود.
به گفته این شرکت، جدیدترین ربات آن دارای ۵۰ درصد افزایش گشتاور نسبت به مدل Lite۲ است که ثبات بیشتر و مصرف انرژی کمتر را امکان‌پذیر می‌کند.
در بیانیه این شرکت آمده است: سگ رباتیک Lite۳ دارای یک سیستم کنترل در لحظه در سطح صنعتی با بهینه‌سازی عمق است که برای اولین بار در مجموعه محصولات با قدرت محاسباتی کلی سه برابر افزایش یافته قرار گرفته است. این ارتقای الگوریتم همچنین حرکت آن را چابک‌تر و پاسخ‌گوتر می‌کند.
در ادامه آمده است: Lite۳ می‌تواند از پله‌هایی تا ارتفاع ۱۵ سانتی‌متر، نزدیک به حداکثر توانایی فعلی برای یک ربات چهارپا در اندازه خود با حداکثر سرعت چهار متر در ثانیه بالا برود. این ربات همچنین می‌تواند پرش‌های افقی، پرش درجا، معلق زدن از جلو و سایر مانورهای دشوار مشابه را انجام دهد.
در مجموع، این ربات هوشمند جدید به گونه‌ای ساخته شده است که انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر باشد و ساختار ماژولار و باز را به نمایش بگذارد.
این ربات را می‌توان به گونه‌ای ارتقا داد که ماژول‌هایی مانند ماژول‌های هوش مصنوعی، پردازش لبه‌ها و دیگر انواع حسگرها را به راحتی به آن اضافه کرد.
همچنین می‌توان از طریق رابط‌های قابلیت درک سطوح، تشخیص نور و محدوده(LiDAR) و دوربین عمق، ناوبری خودکار، توقف خودکار، اجتناب از موانع، موقعیت‌یابی بصری، اسکن سه بعدی، سایر توانایی‌های ادراکی آن را توسعه داد.
ربات Lite۳ همچنین دارای توانایی جهت‌یابی در زمین‌های چالش برانگیز و انجام ماموریت‌های نجات اضطراری است. این ربات دارای ظرفیت‌های بازرسی، به ویژه در زمین‌های ناهموار پس از حوادث و بلایای طبیعی است.
شرکت سازنده آن می‌گوید هدف اصلی از ساخت آن این است که از انسان‌ها در کارهای تکراری و پرخطر حمایت کنیم.
Lite۳ مجهز به تحرک پیشرفته ترکیبی و ساختار ماژولار باز، برای خدمت به اهداف آموزشی، تحقیقاتی و سرگرمی نوآورانه طراحی شده است. این سگ رباتیک باهوش می‌تواند با معرفی ویژگی‌های جدید حرکات پیچیده‌ای را انجام دهد.
به گفته سازمان رباتیک، دانشگاه‌های معتبری مانند چینهوا(Tsinghua)، پکینگ(Peking)، ادینبرو(Edinburgh) و کالج دانشگاهی لندن(University College London) استفاده از سگ‌های رباتیک را برای اهداف تحقیقاتی پذیرفته‌اند.
دانگشین ژنگ مدیر محصول شرکت DEEP Robotics می‌گوید: در حالی که ما توانسته‌ایم جنبه‌های فنی Lite۳ را پیش ببریم، همچنین توانسته‌ایم قیمت آن را پایین بیاوریم تا برای گروه گسترده‌تری از کاربران بالقوه مقرون به صرفه‌تر باشد.
از دیگر ربات‌های صنعتی این شرکت می‌توان به سگ رباتیک Jueying X۲۰ اشاره کرد که دارای ظرفیت حمل بار ۸۵ کیلوگرمی است.
در حال حاضر مجموعه جدید سگ‌های رباتیک این شرکت برای پیش‌سفارش در وب‌سایت رسمی آن در دسترس است.
مجموعه سگ‌های رباتیک Lite۳ در حال حاضر در مناطق مختلفی از جمله آسیا به ویژه ژاپن و کره جنوبی، آمریکای شمالی، اروپای غربی و خاورمیانه قابل سفارش هستند.
این شرکت از سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه در سراسر اروپا را آغاز خواهد کرد و امیدوار است در ماه اکتبر در ایالات متحده نیز عرضه داشته باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی