[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه شیرینی بهشتی ، روزنامه شیراز نوین

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی‌های محبوب ایرانی است که از شیرینی‌های مخصوص عید نوروز هم محسوب می‌شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی‌پزی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم
روغن صاف قنادی: 10۰ گرم
پودر قند: 10۰ گرم
روغن مایع: ۲۵ گرم
وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
آرد سفید: 20۰ گرم
پودر هل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
تخم خرفه یا سیاه‌دانه: برای تزیین

 طرز تهیه 
 مرحله اول
روغن صاف را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم شیرینی‌فروشی تهیه کنید، البته درست کردن این روغن کار خاصی ندارد و می‌توانید آن را در منزل هم به راحتی درست کنید. فقط کافی است روغن جامد را ذوب کنید سپس اجازه دهید تا دوباره سفت شود.
 مرحله دوم
برای شروع ابتدا پودر قند را به همراه روغن صاف به مدت ۷ دقیقه با همزن روی دور تند مخلوط می‌کنیم تا کاملاً یکد‌ست و پوک شوند و رنگشان کرمی شود. در ادامه روغن مایع، وانیل، پودر هل و آرد سفید(دو مرتبه الک کنید) را اضافه می‌کنیم و مجدداً با همزن می‌زنیم تا یکدست شوند.
 مرحله سوم
برای اینکه شیرینی با رنگ‌های متنوع‌تری داشته باشید، می‌توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید؛ به یک قسمت، ۱ قاشق غذاخوری آرد اصافه کنید و به قسمت دیگر، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید و مجدداً هر دو قسمت را با همزن بزنید تا یکدست شوند.
 مرحله چهارم
حالا هر دو قسمت مواد را در دو قیف جداگانه با ماسوره دلخواه می‌ریزیم، در ادامه روی سینی فر یک کاغذ روغنی می‌اندازیم و با مقداری فاصله قیف می‌زنیم(شیرینی‌ها را روی کاغذ روغنی با کمی فاصله قرار می‌دهیم)
 مرحله پنجم
پس از اینکه تمام مواد را روی کاغذ روغنی قرار دادیم، مقداری سیاه دانه یا تخم خرفه روی شیرینی‌ها می‌پاشیم. فر را باید از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنیم تا کاملاً گرم شود و زمان آماده شدن شیرینی‌ها معطل نشویم.
 مرحله ششم
سینی فر را داخل فر قرار می‌دهیم، حدوداً ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا کف شیرینی‌ها رنگ بگیرد. پس از اینکه کف شیرینی‌ها رنگ گرفت، سینی فر را خارج کرده و صبر می‌کنیم شیرینی‌ها خنک شوند سپس آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می‌چینیم.

 نکات کلیدی
شیرینی بهشتی بدون فر
ابتدا یک سه‌پایه فلزی را داخل یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم، سپس در قابلمه را می‌گذاریم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا قابلمه به خوبی گرم شود. در ادامه داخل یک سینی با قطر کمتر از قابلمه دو لایه کاغذ رو غنی قرار می‌دهیم.
سپس خمیر را داخل سینی قیف می‌زنیم و سینی را داخل قابلمه قرار داده و در قابلمه را می‌گذاریم تا شیرینی‌ها بپزند. حدوداً ۱۵ دقیقه زمان برای پخت شیرینی‌ها لازم است. هر زمان کف شیرینی‌ها طلایی شد باید آنها را از قابلمه خارج کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی