[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ورود کراس‌فیت به تمام مدارس فارس، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
جهت معرفی مسئولان کمیته‌های مختلف انجمن کراس‌فیت هیئت وزنه‌برداری استان فارس، پیش از ظهر روز چهارشنبه 17 خردادماه نشستی در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد.
در این نشست، اعضای کمیته‌ها حکم‌های خود را از دست رئیس و نایب‌رئیس هیئت وزنه‌برداری دریافت کرده و سپس به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان فارس در این نشست با بیان اینکه باید برای پیشرفت کراس‌فیت استان از تجربیات گذشته درس گرفت، افزود: خواهش من از همه اعضای خانواده کراس‌فیت این است که فارغ از اتفاقات گذشته، حالا دور از کدورت و دست در دست یکدیگر با رئیس جدید انجمن کراس‌فیت همکاری کرده تا بتوانیم به اهدافی که در این رشته داریم، برسیم.
آرش حبیبی گفت: هیئت وزنه‌برداری استان فارس، حمایت قاطع خود را از کمیته کراس‌فیت اعلام می‌کند و اجازه نخواهیم داد که وزنه‌برداری، سایه‌ای روی کراس‌فیت بیندازد. باید این دو رشته را دوشادوش یکدیگر پیش برده و آنها را به جایی که شایسته بچه‌های مستعد فارس است، برسانیم.
رئیس انجمن کراس‌فیت استان نیز ضمن تشکر از آرش حبیبی به خاطر اعتماد و همراهی با خود اظهار داشت: ما قبلاً با رؤسای کمیته‌های مختلف جلساتمان را گذاشته‌ایم و برنامه‌ها و اهداف به طور کامل تدوین شده‌اند، اما در این  نشست حاضر شدیم تا برخی اهداف را با یکدیگر مرور کنیم.
محمد هاشم‌پور افزود: خواهش همیشگی من از تمامی اعضای انجمن این است که همواره منافع عام را به منافع شخصی ترجیح بدهند. ایمان دارم که اگر برای رضای خدا قهرمان تربیت کنید و در جهت دستیابی به یک جامعه سالم گامی بردارید، خدا نیز به زندگی شما خیر و برکت خواهد داد.
وی در ادامه به مهم‌ترین اولویت خود اشاره کرد و گفت: ما در زمینه استعدادیابی برنامه‌های زیادی داریم و گام‌های خوبی هم برداشته‌ایم. خبر خوش این است که اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش و پرورش امضا کرده‌ایم و از سال تحصیلی آینده، کراس‌فیت را در تمام مدارس استان خواهیم داشت. 
نایب‌رئیس هیئت وزنه‌برداری استان در این‌باره توضیح داد: ما با همین اقدام، یک جامعه آماری 15 هزارنفره را به خانواده کراس‌فیت اضافه کرده‌ایم، اما هدف بعدی این است که از بین این دانش‌آموزان، افرادی که مستعد رشته‌های وزنه‌برداری و کراس‌فیت هستند را شناسایی کرده و آنها را به باشگاه‌های برترمان معرفی کنیم.
هاشم‌پور با بیان اینکه باید در 6 ماهه ابتدای سال، 5 هزار نفر به خانواده کراس‌فیت استان اضافه شوند در خصوص حمایت‌های مجموعه تجاری خود از ورزشکاران و قهرمانان گفت: در صدد هستیم که امکانات مختلفی را در اختیار ورزشکاران خوب خود قرار دهیم که یک قلم آن،  واگذاری واحدهای مسکونی به قهرمانان فاقد مسکن، به صورت اقساط 5 ساله است.
در ادامه نشست، اعضای انجمن کراس‌فیت و به خصوص رؤسای کمیته‌های مختلف به بیان اهداف و مشکلات موجود در این رشته ورزشی پرداختند.
یکی از قهرمانان وزنه‌برداری استان فارس و کشور نیز اظهار داشت: کراس‌فیت پتانسیل بالایی دارد که نه تنها به خودش و جامعه وزنه‌برداری، بلکه به تمام رشته‌های قهرمانی کمک می‌کند.
محمد زارعی افزود: همین اهمیت رشته کراس‌فیت، این را می‌طلبد که با همکاری و تعامل بهتر از قبل، بتوانیم پتانسیل‌های فراوان موجود در این رشته را به فعل برسانیم.
گفتنی است، کراس‌فیت یکی از زیرشاخه‌های هیئت وزنه‌برداری محسوب می‌شود. هدف از خلق این رشته ورزشی، افزایش تواناییِ کلی بدن مثل قدرت تحمل، استقامت، انعطاف‌پذیری، سرعت، هماهنگی و تعادل است. درحقیقت، این ورزش ترکیبی از رشته‌های مختلف ژیمناستیک، وزنه‌برداری، تمرینات اینتروال شدت بالا، هوازی، تمرین سرعت و استقامت است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی