[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

چراها و پرسش‌های پیش رو فقط یک بانوی والیبالیست؛ سهم فارس در تیم ملی ، روزنامه شیراز نوین

سرمربی تیم ملی بانوان ایران ۱۴ والیبالیست را برای شرکت در مسابقات چلنجر کاپ بانوان آسیا انتخاب کرد که در بین آنها تنها یک بازیکن از فارس حضور دارد. فارس استان مستعد در ورزش والیبال است، اما حدود ۲ سال است به صورت سرپرستی اداره می‌شود و سهم یک‌نفره این استان در ترکیب تیم ملی قابل توجیه نیست.
به گزارش ایرنا، ریحانه کریمی تنها بازیکن انتخاب‌شده از فارس است، در حالی که در اردوهای گذشته تیم ملی پوران زارع، مریم حببیی، نگار کیانی و کیمیا سهرابی شرکت داشتند. والیبال فارس این رشته توپی پُراستعداد و باسابقه با وجود انتقاد کارشناسان، پیشکسوتان و ورزشکاران حدود ۲ سال است که به صورت سرپرستی اداره می‌شود. حیدر صفرپور، مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس اسفند پارسال به ایرنا گفته بود اواخر فروردین‌ماه سال جاری مجمع انتخابی رئیس این هیئت بر گزار می‌شود، اما با وجود گذشت ۲ ماه از این تاریخ هنوز تکلیف این رشته مشخص نیست.
براساس بند چهار ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی هیئت‌های ورزشی، سرپرست هیئت استان برای یک دوره سه‌ماهه انتخاب می‌شود تا فرآیند برگزاری مجمع انتخابی هیئت ظرف ۲۰ روز فراهم کند. در بند پنج این آیین‌نامه اشاره شده چنانچه بنا به دلایلی انتخابات هیئت استان در موعد مقرر برگزار نشود، مدت سرپرستی برای حداکثر یک دوره، سه ماه دیگر تمدید خواهد و در صورت برگزار نشدن انتخاب در دوره دوم معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باید فراخوان ثبت‌نام مجدد صورت پذیرد. اینکه حدود ۲ سال از ماجرای سرپرستی هیئت والیبال می‌گذرد، پاسخی است که بدون پرسش مانده است.
اداره کل ورزش و جوانان فارس و حوزه معاونت توسعه ورزش این استان به صورت سرپرستی اداره می‌شود و تکلیف آن هم مشخص نیست، در حالی که کمتر از حدود چهار ماه تا شروع بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین باقی مانده و معلوم نیست ورزشکاران فارس در چه رشته‌هایی صاحب سهمیه خواهند شد؛ هرچند کشتی فرنگی فارس در این رقابت‌ها شانس گرفتن سهمیه دارد، اما حوزه معاونت توسعه ورزش فارس که رکن اصلی این اداره کل است هم چندین ماه است به صورت سرپرستی اداره می‌شود.
پس از انتصاب محمدمهدی سرفرازشکوهی به‌عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد چندین تغییر در اداره کل بودیم، اما هنوز تکلیف سرپرستی اداره کل مشخص نیست.
فقط یک والیبالیست سهم فارس در ترکیب تیم ملی بانوان است و یکی از مسئولان هیئت ورزشی فارس در خصوص چراها و پرسش‌های پیش رو گفت: چندی پیش از سوی سرپرست حوزه معاونت توسعه ورزش و جوانان از هیئت‌های ورزشی دعوت شد، اما در این جلسه از ۵۲ هیئت ورزشی تنها مسئولان حدود پنج هیئت شرکت داشتند که به نظر می‌رسد، چالشی بین هیئت‌ها و سرپرست حوزه توسعه ورزش قهرمانی وجود دارد که بهتر است در آستانه رسیدن به بازی‌های مهم آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین این معضل برطرف شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی