[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تحولات باید مبتنی بر اثرگذاری واقعی بازنگری شوند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه تحولات باید مبتنی بر اثرگذاری واقعی بازنگری شوند، گفت: باید ساختارهای فرهنگی و میزان بهره مندی گستره‌های اجتماعی مشخص شود.
حجت‌الاسلام قمی در دیدار با مدیران فرهنگی فارس که با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه شیراز و با موضوع بررسی بازسازی ساختارهای فرهنگی و نقش آنها در مأموریت جهاد تبیین برگزار شد، گفت: بی تعارف تحول ضرورت دارد؛ اگر اقدمات را ویرایش و تفاوت‌هایی ایجاد کردیم، این به معنای تحول نیست؛ یکی از عرصه‌ها، فرهنگی است که رهبری هم بر آن تأکید کرده‌اند که باید انقلاب، بازسازی شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تحول یک سری نصاب دارد، مثلاً باید مبتنی بر فهم دقیق و عمیق از واقعیات باشد و رصد باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: باید نبض تحولات را در دست داشته باشیم. تحولات باید مبتنی بر اثرگذاری واقعی بازنگری و ساختارهای فرهنگی و میزان بهره مندی گستره‌های اجتماعی 
مشخص شود.
او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل که از اصول اصلی انقلاب بوده و کمتر به آن توجه شده، مردمی بودن پیشبرد جامعه و میدان داری است و فرهنگ هم همین‌گونه بوده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: شناساندن خوبی‌ها و تشویق بر انجام آن همان کارکرد تبلیغات اسلامی است. در بازسازی و بازارایی ساختارهای انقلابی باید همدیگر را بابت خوبی‌ها تکریم کرد.
قمی با تأکید بر اینکه نسخه برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی نباید تنها در اختیار مسئولان قرار گیرد، عنوان کرد: از فارس و جمع فرهیخته و سرمایه‌های فرهنگی این استان توقع پیشرانی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی و بازسازی ساختارهای 
انقلابی داریم.
رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس نیز در این جلسه بیان کرد: در بحث جهاد تبیین به سراغ کسانی رفته‌ایم که مستمع همیشگی بوده‌اند؛ در حالی‌که باید سراغ کسانی برویم که در اجتماعات مذهبی حضور پیدا نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام حسین ملک مکان اضافه کرد: اغتشاشگران کسانی نیستند که اهل مسجد و پایگاه باشند؛ لذا ضرورت دارد عده‌ای تربیت شوند که آموزش‌های لازم به این افراد بدهند و مأمور شوند که محله به محله و در پاساژها به افراد آموزش دهند و در این خصوص نیاز به سخنرانی رسمی وجود ندارد.
مدیر حوزه علمیه ریحانه‌النبی شیراز هم گفت: معمولاً در حوزه‌های علمیه، اولویت، پرداختن به مباحث نظری بوده است؛ اما با توجه به ضرورت‌های مقاطع زمانی، در عرصه زن و خانواده اقدامات خوبی شکل گرفته است.
منازاده، با بیان اینکه ۲۶۰۰ طلبه زن در ٣٢ حوزه علمیه خواهران مشغول به فعالیت هستند و به همین میزان هم فارغ‌التحصیل داریم، ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های سازمان تبلیغات و نهادهای فرهنگی، حوزه‌های علمیه بیش از گذشته در مسیر پیش رو با شکوفایی گام بردارند.
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس نیز در این جلسه به نقش جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: در این موضوع با سه عنصر دانش، مهارت و تجربه روبه‌رو هستیم.
محمد فرخ‌زاده با تأکید بر این نکته که باید مجدداً طرح‌هایی که در این باره طی سال‌های اخیر داشته‌ایم، بازنگری شود، افزود: حلقه‌های صالحین از اقدامات بسیار مؤثر در یک مقطع زمانی بود که باید از بعد دانش افزایی مجدداً در دستور کار قرار گیرد.
معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس به موضوع مهارت هم اشاره کرد و با بیان اینکه مهارت به این معنا که در حوزه تولید محتوای جذاب که امکان جایگزینی وجود دارد، کم‌کاری کرده‌ایم، باید تلاش مضاعف شود، عنوان کرد: کرسی آزاداندیشی به صورت مقدماتی مجدداً در دستور کار قرار گرفته که ساختار یافته نیست و باید عمیق‌تر به آن پرداخته شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی