[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

وجوه اشتراک با مردم را دریابیم ، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

امام‌جماعت مسجد امام حسین(ع) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شیرازنوین، گفت: به‌عنوان امام‌جماعت مسجد وظیفه خود می‌دانم که از حال و احوال مردم و کسبه محله باخبر شوم و عقیده دارم نباید در مسجد بنشینم تا آنها سراغ من بیایند و باید خودم در محله بروم و عمدتاً روزانه حدود 40 دقیقه وقت می‌گذارم و به مردم و کسبه محل سرکشی می‌کنم و جویای احوال آنها شده و از مشکلات و مسائل آنها باخبر می‌شوم.
در پی وقوع یک حادثه تصادف خودرو که در خیابان فلسطین شیراز چند روز قبل رخ داد و با پیگیری و حضور امام‌جماعت مسجد این محله که با مردم محل تعامل بسیار خوبی داشت، بر آن شدیم که با این روحانی جوان به گفت‌وگو بنشینیم.
این روحانی جوان می‌گوید: باید در مساجد به وجوه اشتراکات با مردم محل توجه ویژه شود. اگر در صدر اسلام مردم امور و قضاوت‌های خود را نزد رسول خدا(ص) می‌بردند، ما هم در مسجد باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که معتمد مردم شویم.
روحانی جوانی که همه اهل محل او را به نام حاج آقا مسرور می‌شناسند، در این گپ‌وگفت با تأکید بر اینکه وجوه اشتراک نقطه بسیار مهمی برای ایجاد تعامل است، می‌گوید: بهره‌گیری از وجوه اشتراک از منش‌های پیامبر(ص) به شمار می‌رفت؛ به‌گونه‌ای که زمانی که جعفر طیار از سوی ایشان نزد پادشاه حبشه می‌رود، به ذکرشدن نام پیامبر(ص) و کتاب آسمانی آنها در قرآن کریم اشاره می‌کند و همین وجه اشتراک موجب می‌شود که مورد استقبال و حمایت پادشاه حبشه قرار بگیرند و من شخصاً بهره‌گیری از وجوه اشتراک را در ارتباط با سایران سرلوحه خود قرار داده و از پیامبر اسلام(ص) الگو گرفته‌ام.
امام‌جماعت مسجد امام حسین(ع) خیابان فلسطین شیراز ادامه می‌دهد: در مسجد محل و در تعامل با اهل محله در موارد بسیاری به سراغ اعتقادات مشترکی که در آنها وجود دارد می‌روم و وقتی دهه‌هشتادی‌ها و سایر مردم محله وارد مسجد می‌شوند، همواره با خوش‌رویی به استقبال آنها می‌روم.
حاج آقا حسین مسرور تأکید می‌کند: شنیده‌ایم لباسی که بر تن امام‌جماعت مسجد است، همان لباسی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) بر تن داشته‌اند و رسالت ما در مسجد سنگین است و نباید هرگز از منش و آموزه‌های حضرت محمد(ص)  
دور شویم.
وی ادامه می‌دهد: اگر در صدر اسلام مردم امور و قضاوت‌های خود را نزد رسول خدا(ص) می‌بردند، ما هم در مسجد باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که معتمد مردم 
شویم.
این روحانی جوان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که خب چطور است که تمام مردم محل تعامل خوبی با شما دارند، چون شاید همه آنها به مسجد نیامده باشند، اظهار می‌کند: به‌عنوان امام‌جماعت مسجد وظیفه خود می‌دانم که از حال و احوال مردم و کسبه محله باخبر شوم و عقیده دارم نباید در مسجد بنشینم تا آنها سراغ من بیایند و باید خودم در محله بروم و عمدتاً روزانه حدود 40 دقیقه وقت می‌گذارم و به مردم و کسبه محل سرکشی می‌کنم و جویای احوال آنها شده و از مشکلات و مسائل آنها باخبر می‌شوم.
حاج آقا مسرور در خصوص راهبردهای جذب حداکثری و دفع حداقلی هم می‌گوید: به اعتقاد من نباید افراد را هرگز از روی ظاهر آنها قضاوت کنیم و اگر ظاهر یا پوشش فردی مطابق میل ما نیست، نباید او را قضاوت کنیم. این امر در جذب حداکثری بسیار اثربخش است. ما در تمامی افراد جامعه وجوه اشتراکی داریم که باید آنها را پیدا کنیم و با آنها تعامل کنیم تا جذب شوند.
وی می‌افزاید: اگر جایی امر به معروف کرده‌ایم، به‌هیچ‌وجه آن‌طور که دشمنان می‌خواهند نشان دهند با حضور زن در جامعه مخالف نیستیم و باید برای اینکه اجازه ندهیم در جامعه ما تفرقه به وجود بیاید، همواره به قرآن و عترت در زندگی خود توجه کنیم؛ زیرا این دو مانند پلاک یک خودرو هستند که هرکدام را زمین بگذاریم، شکست می‌خوریم و همواره در مسجد محله بر این موضوع تأکید دارم.
امام‌جماعت این مسجد همچنین تصریح می‌کند: اگر فردی مثلاً خطایی کرده که مجازات آن 5 ضربه شلاق است، نباید اجازه دهیم جز این حکم شرعی در مسیر اجرای حکم، موردتوهین و بی‌احترامی قرار بگیرد و باید توجه کنیم که اسلام دین مهربانی و بخشش است و حتی برای قتل عمد هم در مجازات به شرط بخشش اولیای دم تخفیف قائل می‌شود و در قرآن کریم صراحتاً آمده است که خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی