[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شهردار شیراز: صنایع‌دستی مهجور است، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در حوزه هنرهای صنایع‌دستی همچون خاتم‌کاری، مسگری و منبت‌کاری که به اسم و منتسب به شیراز است، چندین المان و نماد طراحی و در میادین و معابر اصلی شهر نصب شود، گفت: اساتید حوزه صنایع‌دستی در این موضوع همکاری کنند. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با بیان اینکه شیراز تنها متعلق به ایران یا آسیا نیست، بلکه شیراز متعلق به تمام جهان است، اظهار کرد: طی چندین سال که شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی معرفی و دبیرخانه آن به شهرداری شیراز واگذار شده است، راهی طولانی برای این حوزه در پیش دارد؛ چراکه صنایع‌دستی از دل فرهنگ، هنر، سنت و آداب و رسوم برگرفته شده است.
او که به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی سخن می‌گفت، با بیان اینکه صنایع‌دستی مهجور است و به باد فراموشی سپرده شده، تصریح کرد: شاید عنوان اولین شهر صنایع‌دستی جهان، روزنه‌ای برای توجه ویژه به این صنعت شود.
شهردار کلان‌شهر شیراز با تصریح بر این موضوع که تلاش داریم با حمایت مسئولان استان و نمایندگان مجلس و وزارت میراث‌فرهنگی این لقب را که به شهر شیراز داده شده حفظ کنیم، بیان کرد: صنایع‌دستی، صنعتی زودبازده و کم‌هزینه است و امیدواریم بتوانیم نسبت به عنوانی که به شهر شیراز داده شده، مسئولیت‌پذیر بوده و عملکرد قابل‌قبولی داشته باشیم.
به گفته اسدی، باید در حوزه هنرهای صنایع‌دستی همچون خاتم‌کاری، مسگری و منبت‌کاری که به اسم و منتسب به شیراز است، چندین المان و نماد طراحی و در میادین و معابر اصلی شهر نصب شود که در این موضوع به کمک اساتید حوزه صنایع‌دستی نیازمندیم. این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه باید قدردان هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه باشیم، اضافه کرد: در این راستا یکی از ده‌ها برنامه‌ای که شهرداری شیراز در سال جاری تدارک دید، اجرای همایش نقش ماندگار در راستای تجلیل از اساتید برجسته صنایع‌دستی بود.
او گفت: باید نقش و رسالت خود را در برابر تاریخ، مردم و تمام مواردی که امروز ما میراث‌دار آن‌ها هستیم، به‌درستی ایفا کنیم.
شهردار شیراز به فضاهای ایجادشده برای تولید و عرضه محصولات صنایع‌دستی در مکان‌هایی همچون باغ هنر و بازارچه هنر در محلات تاریخی شیراز برای عرضه محصولات نیز اشاره و بیان کرد: شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی استان، حمایت لازم از آثار تولیدشده توسط اساتید را در دستور کار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی