[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در امور اراضی کشور: استفاده از فناوری نوین مصداق بارز تفکر است ، روزنامه شیراز نوین

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه آیه شریفه «قل إنما اعظکم بواحدة أن تقوموا لله» سرلوحه کار جهادی است، گفت: در ادامه این آیه شریفه آمده است «ثم تتفکروا» که مصداق بارز تفکر استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نو برای حفظ و صیانت از بحث کشاورزی است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سیدمحمود موسوی در گردهمایی رؤسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور در شیراز که با حضور رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شده بود، تصریح کرد: تفکر در حوزه کشاورزی به استناد آیه مبارکه این است که از سامانه‌ها و ابزارهای نوین در صیانت از کشاورزی استفاده کنیم. این مقام مسئول با بیان اینکه قطعاً استفاده از سامانه‌های نوین در حفظ و صیانت از بخش کشاورزی و پیشبرد آن تفکر دقیق و خلاقانه‌ای است برای رونق‌بخشیدن به کشاورزی، اظهار کرد: این فناوری‌ها یک سری اقتضائات دارد و آن هم تناسب با شرایط منطقه‌ای و محلی است که باید رعایت شود. موسوی با اشاره به اینکه در بعضی مواقع سامانه‌هایی که می‌توانند حلال نود درصد از معضلات و مشکلات بخش کشاورزی باشند، خود به شکل یک معضل و گرفتاری ظاهر می‌شوند، ابراز کرد: امیدواریم با برگزاری این نشست‌های کارشناسی اگر ایراداتی در بحث‌های فناوری وجود دارد رفع شود.
وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان 90 درصد مشکلات بخش کشاورزی و حوزه تخصصی زمین با به‌‌کارگیری سامانه‌ها و فناوری‌های نوین حل می‌شود، اضافه کرد: این موضوع رسالتمان را سنگین‌تر می‌کند تا بتوانیم مشکلات مردم و کشاورزان را حل کنیم. گردهمایی آموزشی آشنایی با سامانه بانک جامع اطلاعات کشاورزی کاداستر ویژه رؤسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور میزبان عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و مجید یعقوبی سرپرست مدیریت امور اراضی این سازمان نیز بود. 
این گردهمایی دوروزه ضمن آموزش سامانه بانک جامع اطلاعات کشاورزی و آموزش کاربرد هوش مصنوعی در اراضی کشاورزی، به بررسی نقاط قوت و ضعف استان‌ها در خصوص بهره‌گیری از سامانه‌های تخصصی می‌پردازد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی