[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تشخیص زمین خوردن سالمندان، ۳۲ روز قبل از وقوع! ، روزنامه شیراز نوین

یک فناوری جدید می‌تواند سقوط افراد را ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد که به طور قابل‌توجهی به سالمندان کمک خواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به‌نقل از بی‌بی‌سی نیوز، یک فناوری جدید تحت عنوان پروژه‌ای به نام «Move More Live More» به معنی «حرکت بیشتر، عمر بیشتر» اکنون می‌تواند علائم سقوط را تا ۳۲ روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد.
هدف این پروژه که توسط شرکت Age NI توسعه یافته است، کاهش سقوط و زمین خوردن در افراد بالای ۶۵ سال است.
ویکی کدی از Age NI می‌گوید: ما در Age NI واقعاً می‌دانیم که زمین خوردن چه تأثیری بر افراد مسن و اطرافیان آنها می‌تواند داشته باشد. ما همچنین اکنون می‌دانیم که سقوط و افتادن، بخش اجتناب‌ناپذیری از افزایش سن نیست. این برنامه تماماً در مورد کمک به افراد مسن برای قوی‌تر ماندن به مدت طولانی‌تر است.
استفاده از این فناوری جدید مستلزم آن است که سالمندان از یک ساعت هوشمند استفاده کنند که سطح فعالیت، خواب، ضربان قلب و Sp۰۲ (اشباع اکسیژن) آنها را نظارت می‌کند.
سپس آن ساعت هوشمند به یک سکوی نظارتی متصل می‌شود که از تجزیه و تحلیل پیشگویانه برای تشخیص تغییراتی که می‌تواند نشان‌دهنده افزایش خطر سقوط در یک دوره بیش از یک ماهه باشد، استفاده می‌کند.
کدی گفت: در پس‌زمینه یک برنامه نرم‌افزاری وجود دارد که الگوهای عادی فعالیت، میزان طبیعی حرکت یا ضربان قلب یا خواب افراد را در یک روز معیار قرار می‌دهد و برای هر فرد در برنامه یک سطح ایجاد می‌کنند.
وی افزود: اگر تغییراتی در آن به وجود بیاید، نرم‌افزار آن را حتی قبل از اینکه کاربر متوجه شود که تغییری رخ داده است، تشخیص می‌دهد و برجسته می‌کند.
وی ادامه داد: اگر این هشدارها در سطحی باشد که باعث نگرانی شود، آن داده‌ها به یک مرکز تماس ارسال می‌شود و یک فرد با کاربری که دستگاه را پوشیده است، تماس می‌گیرد و بررسی می‌کند که همه چیز درست باشد و آیا کاربر به کمک یا به توصیه‌های سلامتی نیاز دارد یا خیر و همچنین می‌بیند که آیا کاربر به همان اندازه که قبلا تحرک داشته، حرکت می‌کند و اگر نه، چرا؟
یک سیستم پشتیبانی قوی
کدی توضیح داد که اگر مشخص شود که کاربر نیاز به حمایت بیشتری دارد، سیستم، فرد را به بخش مراقبت‌های بهداشتی بازمی‌گرداند.
وی می‌گوید: یک شبکه ایمنی واقعی در اطراف این موضوع وجود دارد. فقط این‌طور نیست که ساعت پوشیده شود و تکیه کاربر فقط به فناوری باشد، بلکه یک رابط انسانی در پشتیبانی از کاربران نیز وجود دارد.
این فناوری هم‌اکنون بر روی افراد بالای ۶۵ سال در حال آزمایش است.
کدی می‌گوید: این فناوری کاملاً جدید است و از مردم ایرلند شمالی دعوت می‌شود تا جزو اولین افرادی باشند که واقعاً آن را امتحان می‌کنند.
وی افزود: ما حدود ۶۰۰ عدد از این ساعت‌ها را در دسترس داریم، اما برای حداکثر ۱۳۰۰ نفر جا داریم. این فناوری در صورت موفقیت‌آمیز بودن، توسعه یک سرویس بسیار مورد نیاز را ارمغان خواهد داد.
ساندرا آیچسون، دستیار مدیر پرستاری در آژانس بهداشت عمومی که در این پروژه نیز مشارکت دارد، به بی‌بی‌سی نیوز گفت که سقوط و زمین خوردن تأثیر زیادی بر افراد مسن دارد. از ترس، اضطراب، انزوای اجتماعی، کاهش تحرک شروع می‌شود و در نهایت به عدم استقلال و خانه سالمندان منتهی می‌شود.
وی می‌گوید: سقوط یکی از دلایل اصلی ناتوانی است و علت اصلی مرگ و میر ناشی از آسیب در افراد بالای ۷۵ سال، به ویژه در اثر شکستگی لگن است.
ارقام سالانه نشان می‌دهد که از هر سه فرد بالای ۶۵ سال یک نفر و حدود نیمی از افراد بالای ۸۵ سال حداقل یک بار زمین می‌خورند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی