[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فرنگی‌کار شیرازی و هدف‌گذاری‌های جدید، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از اواسط هفته گذشته در شیراز اردو زده و تا پایان هفته جاری نیز در شهر فرنگی‌کارخیز ایران حضور دارد.
هدایت این تیم را حمید باوفا، قهرمان پیشین تیم ملی به عهده دارد و سه فرنگی‌کار پرامید شیرازی نیز در این اردو که در سالن پهلوان امید نوروزی برگزار می‌شود، حضور دارند.
شاخص‌ترین چهره در این بین، امیررضا ده‌بزرگی است؛ دارنده دو مدال طلای نوجوانان آسیا، یک مدال طلای نوجوانان جهان، یک مدال طلای المپیک جوانان و یک مدال طلای جوانان جهان که در تورنمنت های متعدد دیگری نیز صاحب مدال شده است.
او پیش از رسیدن به سن 20 سالگی توانست به دوبنده تیم ملی بزرگسالان هم برسد و بدون شک یکی از امیدهای جدی کسب مدال در المپیک‌های آینده به شمار می‌رود.
ده‌بزرگی در اواسط اردیبهشت‌ماه به همراه تیم ملی در مسابقات جام قهرمانان ترکیه روی تشک رفت و در وزن 60 کیلوگرم با اقتداری مثال‌زدنی مدال طلا را از آن خود کرد. او درباره این رقابت‌ها به شیرازنوین گفت: مسابقات ترکیه حکم انتخابی تیم ملی را داشت؛ من به همراه دو نفر دیگر از مسابقات قهرمانی کشور معاف بودیم و با نظر آقای باوفا به همراه نفرات اول مسابقات کشوری، به ترکیه اعزام شدیم. خوشبختانه من هم توانستم مدال طلا را کسب کنم.
*اردوی شیراز جهت چه مسابقاتی برگزار می‌شود؟
- ما حدود یک ماه دیگر مسابقات آسیایی را در کشور اردن خواهیم داشت و برای آن مسابقات آماده می‌شویم. ضمن اینکه دوماه دیگر هم مسابقات جهانی را در کشور لهستان خواهیم داشت.
*این آخرین سالی است که در رده سنی جوانان کشتی می‌گیری؟
- بله از سال آینده باید به رده امیدها و بزرگسالان بروم.
*قبلاً هم که در رده بزرگسالان عضو تیم ملی بودی؟ 
- بله سال گذشته در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور اول شدم و در بهمن‌ماه هم به همراه تیم ملی در مسابقات رنکینگ جهانی شرکت کردم.
*با این وضعیت چقدر امیدواری که در بازی‌های آسیایی هانگژو، عضوی از تیم ملی بزرگسالان باشی؟
- قطعاً امیدوار هستم، همه‌چیز بستگی به همین مسابقات پیش رو دارد. اگر بتوانم مدال بگیرم، امیدوارم بتوانم نظر مثبت کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را هم جلب کنم.
*فاصله مسابقات جهانی لهستان با بازی‌های آسیایی آنقدر هست که بتوانی پس از لهستان، خودت را برای هانگژو آماده کنی؟
- بله فکر می‌کنم این دو رویداد، حدود دو ماه با یکدیگر فاصله دارند و زمان خوبی برای ریکاوری و آماده‌سازی خواهم داشت.
*شرایط تمرینات و اردو در شیراز چطور است؟
- خیلی خوب. در شهر خودمان احساس خیلی خوبی دارم و شرایط تمرینات هم مطلوب است.
*قبلاً نسبت به شرایط مالی و امکاناتی خیلی گلایه‌مند بودی. حالا وضعیت بهتر شده؟
- از نظر مالی که نه؛ متأسفانه هیچ مسئولی حمایت مالی نمی‌کند، اما از نظر امکاناتی از زمانی که آقای دبیر مسئولیت فدراسیون را به عهده گرفته، شرایط خیلی بهتر شده. خانه کشتی که قبلاً اصلا در شأن کشتی‌گیران نبود، حالا وضعیت مطلوبی پیدا کرده و به طور کلی آقای دبیر خیلی هوای بچه‌ها را دارد.
*وضعیت امکاناتی شیراز چطور است؟
- در شیراز هنوز مشکلاتی داریم؛ در هیئت فارس هم آقای خوبیاری تلاش زیادی می‌کند تا امکانات مطلوب برای بچه‌ها فراهم شود، اما نیاز به همیاری و حمایت مالی دارد.
به گزارش شیرازنوین، در اردوی تیم ملی کشتی‌ فرنگی جوانان در شیراز، خوزستان با ۱۱ کشتی‌گیر بیشترین سهمیه را دارد و حرف اول را می‌زند.‌ مازندران به مانند فارس سه کشتی‌گیر دارد. تهران ۲ نماینده و گلستان و آذربایجان شرقی هم هرکدام یک کشتی‌گیر دارند.
بختیار تقوی نیا، ایرج نوروزی، ملک محمد بویری، بهروز حضرتی‌پور، روح الله دل‌انگیز و آرین قاسمی، کمک‌مربیان حمید باوفا در تیم ملی جوانان هستند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی