[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تجلیل از رانندگان قانون‌مدار شیرازی، روزنامه شیراز نوین

سیزدهمین مرحله آیین تجلیل از رانندگان قانون‌مدار در سطح شهر شیراز توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با همراهی پلیس راهور شیراز در بلوار رحمت کلان‌شهر شیراز برگزار شد.
محمدحسین گلریز خاتمی، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز ضمن اشاره به اجرای سیزدهمین مرحله از این طرح در بلوار رحمت بیان داشت: در این طرح، ملاک انتخاب رانندگان قانون‌مدار که تاکنون در نقاط پرتردد و بعضاً حادثه‌خیر شهر از جمله بلوار شهید مدرس، شهید چمران، شهید رجایی، بلوار امیرکبیر، رسول اعظم(ص) و سرداران انجام گرفته، عدم استفاده از تلفن همراه در رانندگی، بستن کمربند ایمنی، رانندگی بین خطوط و رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروهای دیگر می‌باشد.
به گفته او الگو دادن به جامعه خود یک  فرهنگ‌سازی است و معتقد است این اقدام فرهنگی در ارتقای فرهنگ ترافیک تأثیرات مثبتی داشته و امروز باید گفت با اجرای این طرح توسط مجمع خیرین با همراهی پلیس راهور تاکنون شاهد افزایش قانون‌مندی و رفتار ترافیکی بهتر در رانندگان بوده‌ایم.
شایان ذکر است که در این طرح در برنامه‌های مستمر، قدردان رانندگان قانون‌مند شهر خواهیم بود.
عبدالعظیم مباشری، جانشین پلیس راهوار در این آیین بیان داشت: یکی از اهداف و اولویت‌های پلیس، ارتقای فرهنگ ترافیک است اما با رعایت قانون توسط خودمان و انتقال آن به اطرافیان و در سطح خانواده و به تبع آن در سطح جامعه اثرگذاری‌هایی را خواهد داشت. 
به گفته او پلیس به تنهایی مسئول برقراری نظم و امنیت در جامعه نیست و همه باید همراهی کنند تا با تلاش همه مردم و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش ترافیک و تخلفات در شهر باشیم.
به گفته همیاران مهربان ترافیک که از نیرو های داوطلب در این طرح یار و یاور مجمع خیرین و پلیس راهور بوده‌اند:
ترویج و گسترش و فرهنگ‌سازی بیشتر باید از طریق رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در سطح استانی و ملی پوشش داده شود.
مهم‌ترین وظیفه در این طرح، ارتقای فرهنگ ترافیکی است و خوشبختانه با اجرای این طرح در جامعه شاهد هم‌افزایی خوبی در کاهش ترافیک و پیشگیری از حوادث با کمک همیاران در جامعه هستیم.
به اعتقاد آنها امروزه یکی از معضلات ما مشکلات ترافیکی است و افزایش بی‌رویه تعداد وسایل نقلیه و کنترل نشدن نظم ترافیکی برای حوادث ضروری است و با جذب نیروهای داوطلب و خلاق در فرهنگ‌سازی و برای نهادینه شدن این طرح فرهنگی در جامعه چه در استان و چه در سطح ملی، کمک بسیاری خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی