[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فرودگاه زمین‌گیر اعتبار است ، روزنامه شیراز نوین

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: سالن فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با مشکلات متعدد، در شأن مردم فارس نیست و اداره کل فرودگاه‌های این استان و مسئولان کشوری باید حداکثر تا یک ماه آینده با ایجاد تغییراتی وضعیت کنونی را بهبود دهند.
به گزارش شیرازنوین به‌نقل از ایرنا، محمد فرخ‌زاده افزود: گردشگران خارجی که از کشورهای همسایه با پایانه‌های مجهز به ایران می‌آیند، هنگامی که وارد فرودگاه شیراز می‌شوند با یک پایانه روستایی و فرودگاه درجه سه یا چهار مواجه می‌شوند که این شایسته نیست و مسئولان کشوری باید تلاش ویژه‌ای برای تکمیل ترمینال خارجی جدید مرکز فارس داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر به دنبال جذب گردشگر خارجی هستیم باید زیرساخت‌های متناسب با آن فراهم شود، اذعان کرد: استان فارس در زمان حاضر از یک سالن زیبای فرودگاهی محروم است.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به بازدید میدانی هفته گذشته خود از فرودگاه شیراز، اظهار کرد: پارکینگ‌های فرودگاه با وجود دریافت هزینه بالا از مردم، وضعیت نامناسبی دارد و از نظم، انضباط و ساختار خوبی برخوردار نیست.
فرخ‌زاده افزود: ورودی، خروجی، معماری، نورپردازی و ساختار سالن فرودگاه نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، طوری که حتی جداکننده‌های بصری برای نظم‌دهی به صف‌های گذرنامه بر روی زمین وجود ندارد.
وی اضافه کرد: کانترهای مربوط به گردشگری سلامت وضعیت خوبی ندارد و اغذیه‌فروشی‌های این سالن سردنوش و گرم‌نوش‌های خود را با قیمت بسیار بالایی، بدون ضابطه و صدور فاکتور عرضه می‌کنند که در ابتدا باید مورد نظارت جدی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس قرار گیرد.
فرخ‌زاده تأکید کرد: تعزیرات حکومتی باید برای جلوگیری از این فروش‌های بی‌ضابطه ورود کند و با تشکیل پرونده برای متخلفان جریمه در اعمال کند، چراکه مسافران شیراز نباید در این زمینه آسیب ببینند.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با انتقاد از تکرار تأخیر در پروازهای فرودگاه شیراز، یادآور شد: هفته گذشته یکی از پروازهای حج و زیارت شیراز نزدیک به ۲۰ ساعت تأخیر داشت و وضعیت اسکان مسافران پرواز نیز مناسب نبود در حالی که در تأخیرهای بیش از سه ساعت باید اسکان و پذیرایی مناسب از مسافران در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم از وضعیت کنونی فرودگاه شیراز ناراضی هستند، گفت: مشکلات موجود به مدیرکل فرودگاه‌های استان تذکر داده شده و استاندار فارس نیز برای بهبود این شرایط با مدیرکل شرکت فرودگاه‌های کشور تماس گرفت و در پایان مهلتی برای بهبود شرایط سالن کنونی داده شد تا در ادامه نسبت به تکمیل سالن جدید اقدام شود.
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: شیراز یک ترمینال خارجی در دست ساخت دارد که اعتبار لازم از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور به آن تزریق نشده و سال‌ها به صورت نیمه‌تمام رها شده است.
وی تصریح کرد: این پروژه نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که باید با شیوه‌های مختلف، تأمین مالی از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین شود. فرخ‌زاده از رسانه‌ها خواست تا ضمن بازدید از سالن فرودگاه شیراز، بهبود وضعیت آن را رصد و نقطه‌نظرات خود درباره مشکلات آن را منعکس کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی