[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رحیم خدایاری، مربی فجر شهید سپاسی: هنوز حسرت برخی بازی‌ها را می‌خوریم، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
فجر شهید سپاسی با وجود پشت سر گذاشتن یک فصل خوب و ارائه نمایش‌هایی قابل قبول در نهایت نتوانست راهی لیگ برتر شود. هواداران، بازیکنان و مربیان این تیم همچنان حسرت برخی امتیازات از دست‌رفته را می‌خورند و فجر شهید سپاسی را شایسته صعود می‌دانند.
یکی از نفراتی که در فصل اخیر به جمع فجری‌ها اضافه شد، بازیکن قدیمی فوتبال شیراز بود که در دهه 90 شمسی به‌عنوان مربی، موفقیت‌های خوبی را در همین شهر کسب کرده بود.
رحیم خدایاری، بازیکن خوب تیم برق شیراز در دوران طلایی اواسط دهه هفتاد که در ابتدای دهه 80 حضور موفق و چندساله در ترکیب فجر شهید سپاسی را هم تجربه کرد، پس از ورود به جرگه مربیان هم عملکرد خوبی داشت. او به‌عنوان مربی به همراه تیم‌های بهمن و برق جدید شیراز، دو صعود به یادماندنی را در کنار وحید رضایی و وحید مرادی(همبازیان سابق خود در فجر شهید سپاسی و برق) از لیگ دو به لیگ یک رقم زد و در استانی دیگر هم چنین تجربه موفقی را در کارنامه خود به ثبت رساند.
خدایاری، سال گذشته و با ورود دیگر همبازی قدیمی خود به تیم فجر شهید سپاسی، پس از سال‌ها به این تیم بازگشت تا در کنار رجب‌زاده و فرشید طالبی، به طلایی‌پوشان برای بازگشت به جایگاه واقعی، کمک کند.
فجر شهید سپاسی تا روز پایانی هم شانس جدی صعود به لیگ برتر بود، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد. با گذشت یک ماه از پایان این رقابت‌ها، به سراغ بازیکن پیشین و مربی بااخلاق امروز فوتبال شیراز رفتیم. رحیم خدایاری همان‌قدر که نسبت به از دست دادن شانس صعود در روز پایانی ابراز تأسف می‌کند، به همان میزان نسبت به موفقیت این تیم در فصل آینده امیدوار است.
وی درباره فصلی که گذشت و اینکه چه شد که در نهایت فجر شهید سپاسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند، گفت: من فکر می‌کنم فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانایی صعود را داشتیم، اما متأسفانه چند بازی را به شکل عجیبی از دست دادیم و همین در نهایت کارمان را خراب کرد. مثلاً بازی با استقلال ملاثانی در شیراز، بازی با شهرداری آستارا در آستارا و به خصوص بازی با تیم خوشه طلایی در ساوه که می‌توانستیم با اختلاف گل زیادی بازی‌ها را ببریم، اما متأسفانه بدشانس بودیم و حسرت آن امتیازات را خوردیم.
خدایاری در پاسخ به این سؤال که آیا فشار روانی زیادی روی تیم برای صعود به لیگ برتر وجود داشت، اظهار کرد: این فشار از سوی مدیریت یا کادرفنی تیم روی بازیکنان وجود نداشت. تفکر ما از ابتدا این بود که باید تمام تلاش خود را بکنیم و کارمان را درست انجام دهیم. اینکه در نهایت چه موفقیتی نصیبمان شود، دست خداست و به نتایج سایر تیم‌ها هم بستگی دارد، اما می‌شود به کم‌تجربگی و جوانی بچه‌هایمان به‌عنوان یکی از علل از دست رفتن امتیازات برخی بازی‌ها اشاره کرد. ما جوان‌ترین تیم لیگ یک بودیم، البته شکی نیست که بازیکنان جوان ما هم بسیار شایسته و توانمند بودند که توانستند در تمام طول فصل، فجر شهید سپاسی را به‌عنوان مدعی جدی صعود مطرح کنند.
مربی فجری‌ها افزود: مصدومیت علی‌آل کثیر و حسین مهربان هم در مقاطع حساسی از فصل، خیلی روی روند نتیجه‌گیری تیم ما تأثیرگذار بود. این دو نفر گلزنان اصلی ما بودند که عدم حضورشان در برخی بازی‌ها خیلی برایمان گران تمام شد.
این مربی جوان در خصوص کدورتی که در انتهای فصل بین دو دوست قدیمی وی به وجود آمد، گفت: من سال‌ها در کنار مهدی رجب‌زاده و وحید رضایی بازی کرده‌ام و در دوران مربیگری هم کنار آنها بوده و هستم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که نباید این مباحث به وجود می آمد؛ فکر می‌کنم همه ما باید از موفقیت یکدیگر خوشحال باشیم. این پیروزی‌ها و شکست‌ها هم تمام می‌شود و در نهایت چیزی که باقی می‌ماند، همین رفاقت‌هاست که نباید به سادگی خراب شود.
رحیم خدایاری در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های سردار بوعلی، تلاش‌های مداوم آقای مفتاحی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه و ادامه حمایت هواداران، فجر شهید سپاسی بتواند فصل آینده به لیگ برتر بازگردد. به گزارش شیرازنوین، رحیم خدایاری یکی از معدود بازیکنانی است که با هر دو تیم برق و فجرشهید سپاسی، حضور در مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرده است؛ او چند سالی است که مدرسه فوتبال خود را نیز دایر کرده و از مربیان بااخلاق و آینده‌دار فوتبال شیراز به شمار می‌رود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی