[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فعال‌سازی شعب استانی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، روزنامه شیراز نوین

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با گذر از صدسالگی خود رویکردی متفاوت را دستور کار قرار داده است و در همین راستا فعال‌سازی شعب استانی این انجمن در دستور کار قرار دارد.دکتر محمود شالویی، ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سفر دو روزه خود به شهر شیراز علاوه بر اهدای احکام اعضای حقیقی و حقوقی هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فارس با استاندار فارس و ریاست انجمن در استان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
اعضای هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس و ریاست انجمن، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دبیر انجمن، روح‌الله نجابت، نماینده مجمع نمایندگان فارس، دکتر منصور طبیعی، حجت‌الاسلام عبدالرسول بینازاده و داریوش نویدگویی نیز اعضای حقیقی این انجمن در فارس می‌باشند.
بازسازی و توسعه آرامگاه‌های میر شریف جرجانی، شیخ روزبهان بقلی و علامه سیبویه در بافت تاریخی شیراز، از موارد مورد توافق انجمن مفاخر فرهنگی کشور و انجمن فارس در جلسه ابتدایی بود. همچنین، برگزاری هزاره علامه سیبویه و برنامه‌ریزی برای نکوداشت ملاصدرای شیرازی از دیگر موارد توافقات بود.
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس در سالیان گذشته در راستای بزرگداشت مفاخر و مشاهیر بسیاری فعالیت کرده است و اقدامات در خور و شایانی نیز در این خصوص داشته است، از جمله این بزرگداشت‌ها شامل نکوداشت سید محمدمهدی جعفری، محمدرضا آل‌ابراهیم، دکتر اکبر نحوی، حسین واحدی‌پور، پژمان ضیائیان، حاج احد ده‌بزرگی، قاسم احسنت، ابوالقاسم فقیری، امین فقیری، حسن صفری، داریوش نویدگویی، غلام‌حسین صابر، منصور اوجی و منوچهر کیانی می‌باشد.
خاطر نشان می‌گردد، در دور جدید فعالیت انجمن نیز نکوداشت حجت‌الاسلام احمد بهشتی، استاد محمد نعمتی، استاد چیزفهم و نصرالله مردانی در دستور کار قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی