[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دو نكته براي حل و فصل اختلافات ، روزنامه شیراز نوین


 تهیه‌کننده: نجمه ودیعی مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 28 صدرا شیراز  

هميشه برای اختلاف‌نظرها يک راه‌حل وجود دارد؛ افرادی كه سازش را انتخاب می كنند، آن راه‌حل را نيز خواهند يافت. معمولاً هنگامی كه در جست‌وجوی روش‌هایی برای حل و فصل اختلافات ميان خود هستيد، می‌توانيد از چند روش استفاده نماييد. يكی از اين روش‌ها این است که شما محلی را برای اجابت خواسته‌ها پيدا می‌كنيد و با هم به توافق می‌رسيد كه هر يک از شما بخشی از كاری  را كه می‌خواهيد انجام دهيد و اين در حالی است كه هر دوی شما قدری هم فداكاری می‌كنيد. غالباً اختلافات با اين روش حل و فصل می‌شوند. اين رويكرد اجابت خواسته‌های هر دو طرف نام دارد و بدان معناست كه چيزی را مابين عقايد اوليه خود بيابيد، طوری كه هر دو به اين توافق برسيد كه برايتان كارآمد است.
اجابت خواسته‌های يكی از طرفين روش بعد برای حل و فصل مشكلات روشی است كه من آن را « اجابت خواسته يكی از طرفين» می‌نامم. اين بدان معناست كه پس از اينكه شما عقايد و احساسات يكديگر را می‌شنويد، يكی از شما در اين موقعيت تصميم می‌گيرد كه بهترين عقيده، عقيده‌ای است كه طرف مقابل در ذهن دارد. اين يک فداكاری مطلق از جانب يكی از طرفين و چشم‌پوشی از عقيده اوليه‌اش است كه ترجيح می‌دهد خواسته همسرش را انتخاب كند و آن را با يک ديدگاه مثبت انجام دهد. شما انتخاب می‌كنيد كه خواسته همسرتان را انجام دهيد، چون او را دوست داريد، چون به او توجه می‌كنيد و می‌بينيد كه اين امر چقدر برای او مهم است. گاهی اوقات تصميم برای موافقت با عقيده طرف مقابل به فداكاری بزرگی نياز دارد، با وجود اين، عشق هميشه مستلزم بعضی از فداكاری‌هاست.
پذيرش يک واقعيت
در زندگی ما بايد در زندگی مشترک اين واقعيت را بپذيريم كه دعواهايی خواهيم داشت. مشاجرات نشانه اين مطلب نيستند كه شما با فرد نامناسبی ازدواج كرده‌ايد. مشكلات صرفاً مبين اين امر هستند كه ما انسان هستيم. همه ما به اين سمت گرايش داريم كه گمان می‌كنيم عقايدمان بهترين عقايد هستند. آنچه را كه تشخيص نمی‌دهيم، اين است كه همسرمان هم همين گمان را در مورد عقايدش دارد. منطق آنها با منطق شما موافق نخواهد بود و احساسات آنها، احساسات شما را منعكس نخواهد كرد. عقايد و دريافت‌های ما از زندگی تحت‌تأثير پيشينه، ارزش‌ها و شخصيت ما قرار دارد و اين عوامل برای هر يک از ما متفاوت است، پس بايد به اين امر توجه داشت.
مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس، واقع در پل حر، روبه‌روی کلانتری 11 زند، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در زمینه‌های روان‌شناسی، خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، تربیتی، ازدواج و ...  می‌باشد. تلفن پذیرش و نوبت‌دهی: 07132227006
همچنین سامانه تلفنی مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس با شماره 096580 آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی در زمینه‌های مختلف خانوادگی، اجتماعی، ازدواج، تربیتی و... می‌باشد. شهروندان عزيز می‌توانند در صورت تمايل شماره 96580 را شماره‌گيری نموده و از خدمات مشاوره تلفنی استفاده نمایند. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی