[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

استقبال از تکلیف مالیاتی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- شیرازنوین
مدیرکل امور مالیاتی فارس بر نقش ارزنده مالیات در عدالت اجتماعی تأکید کرد.حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه فارس با عنوان «نقش رسانه در تبیین رابطه توسعه اقتصادی و پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی» که به همت بسیج رسانه برگزار شد، بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مالیات و مالیات‌دهی تأکید کرد و گفت: یکصدهزار مؤدی مالیاتی در فارس در 2 روز گذشته، تکلیف خود را انجام داده‌اند. مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: از گذشته وضعیت بر این بوده است افرادی که درآمد بیشتری داشتند، باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و پرداخت مالیات راهی برای کاهش فاصله طبقاتی است.
وی با اشاره به اینکه مردم از حقوق خود درمورد مالیات بی‌اطلاع هستند، تأکید کرد: به دلیل عدم اطلاعات افراد جامعه از حقوق خودشان، قرار مالیاتی شکل می‌گیرد و فرار مالیاتی را می‌توان سرقت از همه مردم دانست. محمدابراهیمی با یادآوری این مطلب که برای دریافت اطلاعات صحیح مالیاتی، سازمان مالیاتی نسبت به ایجاد سامانه سوت‌زنی اقدام کرده که اطلاعات آن محرمانه است، به نحوی که اگر فرارکنندگان مالیاتی مشخص و مالیاتی وصول شود، مشوق‌های خوبی برای افراد که اطلاع‌رسانی کرده باشند، در نظر گرفته شده است، افزود: در این سامانه آمده است که بخش پزشکان بیشترین اعلام فرار مالیاتی را داشته‌اند و افرادی که درمورد فرار مالیاتی فعال اقتصادی شکایت دارند، می‌توانند شکایت خودشان را در سامانه 1526 ثبت کنند؛ ما نمی‌توانیم پیگیری نکنیم. مدیرکل امور مالیاتی فارس با تأکید بر خطرات فرار مالیاتی هم گفت: افرادی که فرار مالیاتی دارند، نمی‌توانند از کارت ملی خود استفاده کرده و یک بلیت هم نمی‌توانند بگیرند. 
به گفته محمدابراهیمی، سازمان امور مالیاتی نظارت را قوی کرده و مبحث هوشمندسازی را پیگیری و در دستور کار قرار داده است.مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه بهترین مالیات‌دهندگان حقوق‌بگیران هستند و قبل از دریافت حقوق مالیاتشان وصول می‌شود، یادآور شد: مالیات‌‌ها تأمین‌کننده کمتر از 70 درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌‌های دولتی است و اگر بخواهیم خدمات‌رسانی به مردم بیشتر شود، باید فرار مالیاتی کاهش یابد. محمدابراهیمی، میزان مالیات اخذشده در کشور را متناسب و مطلوب ندانست و گفت: مالیات‌ها تأمین‌کننده کمتر از ۷۰ درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی است. اگر قرار باشد خدمت‌رسانی به مردم بیشتر شود، ابتدا باید فرار مالیاتی به نتیجه برسد؛ لذا اگر سامانه سوت‌زنی فعال شود، بخش عمده‌ای از فرار مالیاتی حذف می‌شود. وی در بخش پایانی سخنانش خواستار هم‌افزایی رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ پرداخت مالیات شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی