[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

۴۱ درصد اراضی حدنگاری شده است، روزنامه شیراز نوین


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون 41 درصد از اراضی کشاورزی استان فارس مشتمل بر زمین‌های زراعی و باغی کاداستر و حدنگاری در آنها انجام شده است. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور در حاشیه اولین جلسه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان در سال 1402 تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از تیرماه سال گذشته حدنگاری و کاداستر به ادارات ثبت اسناد و املاک واگذار شده است. 
به گفته وی، تا قبل از مصوبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، توسط همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس کاداستر و حدنگاری حدود 25 درصد از مجموع اراضی زراعی و باغی این استان انجام شده بود. 
این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات موضوع ماده 54 رفع موانع تولید خوشبختانه استان فارس توانسته با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های مرتبط با این امر در سال 1401 از حیث تعداد پلاک رتبه 3 کشوری و از لحاظ سطح انجام رتبه 4 را کسب کند، افزود: این موفقیت با راهبری دستگاه قضایی استان، مشارکت اداره‌کل ثبت اسناد و املاک، همراهی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و تلاش‌های امور اراضی حاصل شده است. 
دهقان‌پور با اشاره به اینکه حمایت‌های ویژه و راهبری مقام ارشد استان، استاندار فارس در خصوص این دستاورد جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار کرد: از سنوات گذشته در بحث رفع تداخلات عقب‌ماندگی‌هایی داشته‌ایم. سعی خواهیم کرد در سال 1402 این موضوع با قوت به پیش رود.
او با بیان اینکه حفظ زمین به‌عنوان منبع تولید محصولات غذایی یکی از رسالت‌های اصلی ماست، ابراز کرد: به همشهریان و هموطنان عزیز توصیه می‌کنم هرگونه تخلف و تغییر کاربری غیرمجازی را که در اراضی ملی و غیرملی اتفاق می‌افتد، از طریق سامانه 131 اعلام کنند. همکاران ما در اسرع وقت برخورد لازم را انجام خواهند داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی