[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

توصیه‌های پیشگیرانه رئیس پلیس فسا ، روزنامه شیراز نوین

توصیه‌های پیشگیرانه رئیس پلیس فسا 
فرمانده انتظامی شهرستان فسا به‌منظور پیشگیری از سرقت منزل، از شهروندان خواست به توصیه‌های پلیس توجه کرده و اصول ایمنی را رعایت کنند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «محمدهاشم قسام» اظهار کرد: تصور اشتباهی که بین همشهریان عزیز رایج شده، این است که سارقان منزل غالباً در نیمه‌های شب اقدام به سرقت منزل می‌کنند؛ در حالی که بررسی صحنه‌های وقوع جرم نشان می‌دهد که سارقان زمان سرقت را از ساعات پایانی و بامداد به طول روز و اوایل شب تغییر داده‌اند.
وی با تأکید بر نصب حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن در پشت‌بام‌ها، ادامه داد: برای اطمینان بیشتر، روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل‌نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و... نیز حفاظ محکم و مقاوم نصب نمایید.
فرمانده انتظامی فسا افزود: هنگام خروج از منزل تنها به قفل‌کردن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخلی ساختمان را قفل کنید.
سرهنگ قسام گفت: در صورت تغییر محل سکونت یا مفقودشدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض کرده و از قراردادن کلید در زیر جاکفشی و سایر نقاط قابل‌دسترس و خصوصاً نزد افراد غیرمطمئن خودداری نمایید. وی با تأکید بر خودداری از قراردادن چهارپایه، نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً کنار دیوار، به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرقت به روش توپی‌زنی، توپی قفل را با بدنه درب هم‌سطح کرده و در صورت عدم امکان، لوله‌ای فلزی دور آن جوش دهید. 
این مقام انتظامی اظهار کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه‌ساز وجود دارد، از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
سرهنگ قسام با بیان اینکه حتی‌المقدور از نگهداری پول و طلا در منزل خودداری کرده و ترجیحاً آن را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید، خاطرنشان کرد: سارقان گاهی در پوشش خانواده‌ای که به‌دنبال آدرس برای رفتن به مهمانی هستند، منازل خالی از سکنه را شناسایی می‌کنند؛ پس به تردد افراد و وسایط نقلیه غریبه در محله حساس باشید و شماره و سایر مشخصات آن را یادداشت کنید و سریعاً به 110 اطلاع دهید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی