[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سامرا باید مرکز جهانی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار باشد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، تولیت آستان قدس رضوی با ابراز شکرگزاری به جهت توفیق تشرف به زیارت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع)، گفت: سامرا زادگاه امامی است که معتقدیم ریشه‌های ستم و پایه‌های کفر و استکبار و شرک‌ و نفاق در صحنه ‌عالم را در هم خواهد کوبید و آرمان حاکمیت توحید و عدالت‌ را تحقق خواهد بخشید؛ بنابراین این شهر متعلق به تمام بشریت است و به جهت ارتباط با مفاهیم و باورهای مهدویت، باید به مرکز جهانی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار تبدیل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی که با دعوت عتبه عباسیه به عراق سفر کرده است، در حاشیه تشرف به زیارت حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا با تولیت این عتبه مقدسه دیدار و اظهار کرد: سامرا به‌عنوان زادگاه حجت‌بن‌الحسن امام زمان(عج) لازم است موردتوجه ویژه قرار بگیرد و در این شهر مقدس باید مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و میزگردها و اجتماعاتی در رابطه با ظهور و مهدویت برگزار شود؛ به این شهر نورانی نباید تنها به عنوان یک زیارتگاه مقدس که محل تولد حضرت مهدی(عج) است، توجه کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان اینکه از سامرا باید فرهنگ مهدویت و انتظار به دنیا نشر یابد، تصریح کرد: به جز اسلام، در بسیاری از ادیان دیگر همچون یهود، زرتشت و مسیحیت اعتقاد به دوره آخرالزمان و انتظار منجی به‌عنوان یک اصل مسلم وجود دارد؛ لذا باید راه را برای پیروان دیگر ادیان نیز باز کنیم و سامرا باید شهری باشد که پیام انتظار و منجی را به بشریت برساند. این شهر تنها متعلق به تشیع و جهان اسلام نیست. اینجا شهر منجی عالم بشریت و تمام انسان‌هاست.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه سامرا باید به نقطه کانونی مسئله انتظار، ظهور و مهدویت مبدل شود، این شهر را ام‌القرای «مهدویت و ظهور» خواند و تصریح کرد: از ویژگی‌های ممتاز سامرا تدفین دو امام معصوم(ع) است که همین امر خصوصیت و ظرفیتی منحصربه‌فرد به این شهر داده است.
«محمد قاسم» تولیت آستان مقدس امامین عسکریین(ع) نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی، توفیق خدمت به آستان‌های مقدس اهل‌بیت(ع) و جمیع عاشقان و دلدادگان این حضرات را نعمتی شایسته شکرگزاری دانست و خواستار تعامل و همکاری آستان قدس رضوی برای پیشبرد برنامه‌ها و تحقق چشم‌انداز مدنظر برای تقویت جایگاه جهانی شهر سامرا و عتبه مقدسه 
عسکریه شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی