[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

کاش به او و حرفهایش اعتماد نمی کردم .....، روزنامه شیراز نوین

 نویسنده: مرضیه محمودی، مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 11 جمهوری جهرم  

دختر جوانی به دایره مشاوره و مددکاری کلانتری مراجعه و مشکلات خود را این‌گونه عنوان کرد: در سال آخر دبیرستان بودم و زندگی آن‌چنان خوبی نداشتیم، پدر و مادرم همیشه با هم اختلاف داشتند و از زندگی‌مان راضی نبودم. پدرم معتاد بود و مادرم را خیلی اذیت می‌کرد و خرجی ما را درست نمی‌داد. زندگی دیگر برایم معنای خوبی نداشت. دلم می‌خواست خودم را راحت کنم تا اینکه یک روز در فضای مجازی با پسری به نام رامین آشنا شدم. مدتی با او در ارتباط بودم، کم‌کم متوجه شدم که سرتا پایش دروغ است و  به دنبال اخاذی است. خیلی دیر فهمیدم که به من دروغ می‌گفته که تو را خوشبخت می‌کنم. من در زندگی خیلی به او کمک کردم، ولی او همه چیز را از من گرفت. در ابتدای رابطه به وعده‌های پوچ و توخالی او دل بسته بودم و خیلی امیدوار بودم، ولی اکنون دیگر جوابم را هم  نمی‌دهد. 
پدرم هم با اعتیادش زندگی ما را خراب کرد و من از نظر عاطفی روحیه خوبی نداشتم. آرامش در خانه ما وجود نداشت، اعتیاد پدرم و مزاحمت این فرد، زندگی من را خراب کرد. توصیه من به جوانان هم‌سن و سال‌های خودم این است که هرگز با کسی ارتباط برقرار نکنید و به افرادی که در فضای مجازی با مکر و حیله وارد می‌شوند، اعتماد نکنید. این افراد فقط به دنبال اهداف پلید و شوم خودشان هستند و چنانچه با ابین افراد ارتباط برقرار کنید، همه‌چیز را در زندگی از دست خواهید داد و جز حسرت و پشیمانی چیزی برای شما باقی نمی‌ماند.  
نظریه مشاور 
سست بودن بنیان خانواده، نداشتن الگوی مناسب در محیط خانواده، کمبود نیاز عاطفی و بی‌توجهی والدین نسبت به فرزند خود و نهایتاً شرایط نامساعد روحی مراجع‌کننده از عوامل مهمی است که موجب گردیده مراجع به سمت و سوی جنس مخالف کشیده شود و آسیب‌های متعددی به وی وارد گردد. در کیس فوق به نظر می‌رسد کمبود نیازهای عاطفی و مالی باعث شده مراجعه‌کننده در فضای مجازی با فردی آشنا شود و در آخر هم از وی اخاذی کند.
یکی از شاخص‌ترین مشکلات دوره جوانی عدم درک و روابط نامناسب والدین با فرزندان است، ‌وقتی در خانه و خانواده آرامش نباشد، جوان به سمت و سوی جنس مخالف کشیده و اغفال می‌شود، لذا خانواده‌ها می‌بایست در جهت پیوند عاطفی محکم و حفظ بنیان خانواده و  تربیت فرزندان و تأمین نیازهای آنان تلاش نمایند و زندگی را برای فرزندان خود به گونه‌ای فراهم کنند، تا به طرف جنس مخالف و آسیب‌های اجتماعی کشیده نشوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی