[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

پزشک خانواده در فارس ۱۰ساله شد ، روزنامه شیراز نوین

در نشست مشترکی که با حضور اعضای هیئت‌رئیسه دو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و ارومیه برگزار شد، تجارب دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در حیطه‌های مختلف بیان شده و پیرامون راهکارهای توسعه همکاری‌ها، تبادل نظر صورت گرفت. به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در این نشست به جایگاه پزشکی شیراز در کشور و منطقه اشاره کرده و افزود: علاوه بر سطح بالای ارائه خدمات درمانی و خدمت‌رسانی به بیماران سایر استان‌های کشور، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به پشتوانه قریب به هشت دهه فعالیت، در حوزه‌های مختلف پزشکی نیز از جایگاه خاصی در کشور برخوردار است که این جایگاه، مرهون وجود اساتید مجرب و بنام از دیرباز تاکنون بوده است. دکتر «سید وحید حسینی» تیم مدیریتی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز را یک تیم متعهد، همدل و همراه معرفی کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، ارتقای خدمت‌رسانی در شهرستان‌های استان و حاشیه شهرهاست که این مهم با حضور مستمر در شهرستان‌ها و دیدار با مسئولان ارشد شهرستان‌ها با هدف تقویت همکاری‌های مشترک و آگاهی مستقیم از دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه سلامت، دنبال می‌شود. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، هدف از این نشست را هم‌اندیشی، هم‌افزایی و انتقال تجربیات عنوان کرد و با اشاره به بخشی از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز نیز این طرح‌های ملی در دستور کار جدی مسئولان دانشگاه قرار دارد و از زمان ابلاغ تاکنون، نتایج اثربخشی به‌همراه داشته است. مسئول ارشد حوزه سلامت فارس دیگر زمینه‌های موفقیت دانشگاه طی سال‌های اخیر را راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در حیطه‌هایی مانند پیشگیری از خودکشی، مرگ‌ومیر مادران باردار، تروما، کودکان زیر پنج سال و ارتقای سامانه his به cis 
عنوان کرد. 
دکتر سیدوحید حسینی همچنین به پیشینه بیش از 10ساله اجرای برنامه پزشکی خانواده در فارس به عنوان دانشگاه پایلوت در سطح کشور اشاره کرد که با ارائه تجارب و دستاوردهای این برنامه در سطح ملی، شاهد گسترش آن در میان دیگر مناطق کشور هستیم. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز همچنین در این نشست از پیگیری برای راه‌اندازی گروه هوش مصنوعی در دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به‌صورت عملیاتی در زمینه هوش مصنوعی ورود کرده است و تلاش می‌شود در این زمینه همراه با تحولات، گام برداشته شود. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه نیز یکی از سیاست‌های مدیریت جدید دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه را اصلاح فرایندهای چالشی عنوان کرد که در این راستا، استفاده از تجارب دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور با اولویت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، در دستور کار قرار گرفته است. 
دکتر «محمدامین ولی‌زاده» هدف از سفر اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه به شیراز را بازدید از حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح و قطب پزشکی کشور و همکاری و همفکری در راستای تسریع در حرکت رو به جلوی امر بهداشت و درمان مطرح کرد. او همچنین ضمن معرفی و بیان توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی و وجود بستر مناسب در حوزه‌های مختلف، خواستار همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در زمینه سرمایه‌گذاری‌های علمی به‌ویژه در توسعه بهداشت، درمان، آموزش و دارو شد. مسئول ارشد حوزه سلامت ارومیه با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در این مرکز علمی، نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک اعلام آمادگی کرده و در زمینه تقویت مباحث هوش مصنوعی برای دستیابی به علم روز دنیا، رفع چالش‌های حوزه سلامت و ارتقای سطوح مختلف سلامت در استان آذربایجان شرقی، خواستار تبادل تجربیات دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز شد. در این نشست اعضای هیئت‌رئیسه دو دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز و ارومیه نیز به بیان اقدامات و فعالیت‌های حوزه مختلف خود پرداختند و برای همکاری و انتقال تجربیات موفق علمی، اعلام آمادگی کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی