[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

عزم فرهنگی برای هنر اسلامی، روزنامه شیراز نوین


دکتر ایمانیه بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در زمینه فرهنگی و تربیتی تأکید کرد و افزود: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم. وی با توجه به ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و هنری استان فارس، خواستار تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهار داشت: با استفاده از ساختار‌های فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در ادامه سلسله‌نشست‌های تخصصی بررسی مسائل فرهنگی و تربیتی، بر ضرورت ایجاد قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و هنری استان تأکید کرد و گفت: نیازمند سامان‌دهی مطالب مطرح‌شده هستیم؛ روزانه در زمان مشخص، افراد معینی به‌صورت ثابت مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی را 
بررسی کنند.
استاندار فارس بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در این زمینه تأکید کرد و افزود: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم. اقدامات زیبا، مثبت، اثرگذار و قابل‌توجهی در محلات شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام می‌شود که لازم است از طریق فراخوان، اطلاعات آنها جمع آوری شود.
وی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس را مأمور کرد تا با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان شورای مرکزی تشکیل دهند و تصریح کرد: سازمان‌های فرهنگی هنری کشور متعدد است و می‌بایست به‌منظور هم‌افزایی و افزایش بازدهی با یکدیگر همکاری واقعی نمایند.
 استاندار فارس خواستار تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهار داشت: با استفاده از ساختار‌های فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.
وی، بورسیه کردن دانشجویان مستعد در زمینه مباحث فرهنگی و هنری، جانشین‌پروری و تأسیس هنرستان هنری با رویکرد اسلامی را از راه‌های قابل استفاده برای ارتقای مباحث فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ پنج‌ساله‌ای با زمان‌بندی مشخص و با درنظرگرفتن مباحث نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، نیروی انسانی، ساختار سازمانی و عملکردی تدوین شود و قابلیت رصد کمی را داشته باشد.  دکتر ایمانیه در پایان اذعان داشت: طبیعتاً این برنامه به اعتبارات مالی نیاز دارد که می‌بایست راه‌های تأمین مالی آن نیز مشخص 
شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی