[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

عزم مدیریت شهری برای کمک به سامان‌دهی مشاغل خانگی، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز از عزم مدیریت شهری برای کمک به سامان‌دهی مشاغل خانگی در این کلان‌شهر خبر داد. پژمان شفیعی با بیان اینکه در نخستین گام، آیین‌نامه سامان‌دهی مشاغل خانگی در این سازمان تدوین و به شورای اسلامی شهر ارسال شد، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده و نگاه حمایتی شورای اسلامی شهر، این آیین نامه تصویب شد و تأیید فرمانداری شهرستان را نیز اخذ کرد. وی مهم‌ترین هدف مدیریت شهری را کمک به توانمندسازی بانوان، اشتغال‌زایی، فراهم‌سازی بستر ایجاد بازارچه‌های محلی با محور عرضه تولیدات داخلی و کمک به رفع سد معبر در معابر عمومی عنوان و تصریح کرد: قطعاً با همراهی و تعامل همه دستگاه‌های متولی در این عرصه مانند استانداری، ادارات کل ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای این طرح با موفقیت اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی بیان داشت: پس از شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی افراد مشمول این طرح که مجوز کسب و کار خانگی از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارت صنعتگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی داشته یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مؤسسات خیریه و... باشند، اجازه ورود در مراکز عرضه محصولات را دریافت خواهند کرد.
شفیعی گام نهایی طرح که با نظر کارگروه پیش‌بینی شده در این آیین نامه متشکل از مدیران مرتبط در شهرداری شیراز و نماینده شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی و راهبری خواهد شد را فراهم‌سازی بستر عرضه محصولات عنوان و خاطرنشان کرد: پس از سازمان‌دهی افراد مشمول، شرایط لازم ویژه عرضه و فروش محصولات در مکان‌های مشخص به شکل موقت و دائم برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی