[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

کیس ویژه: بی‌وفــایی، روزنامه شیراز نوین

 تهیه‌کننده:ملیحه جعفری صحرا رودی، کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12 معلم فسا


من 38 ساله هستم و دو فرزند دارم. همسرم شغلش آزاد است و بيشتر مواقع درگیر کارش است. او بیش از اندازه مرا دوست دارد، ولی خیلی تعصبی است و مرا بسيار محدود می کند.
گاهی آنقدر عصبی‌مزاج و بهانه‌جو می شوم که همسرم به خاطر رعایت آرامش من، یکی از فرزندانم را با خودش می‌برد. یک بار همسرم در انتقال بار دچار مشکل شده بود و همکارش به او کمک کرده بود و همسرم به خاطر جبران لطفش او را چندین مرتبه برای صرف شام به منزلمان دعوت کرد و در همین رفت وآمدها، مخفیانه و دور از چشم همسرم، با همکارش به یکدیگر علاقه‌مند شدیم و وقتی همسر و فرزندم از من دور می‌شدند، او را ملاقات می‌کردم و یا او به منزل ما می‌آمد و همین موضوع منجر به بی‌وفایی من نسبت به همسرم شد. الآن دچار عذاب وجدان شده‌ام، اما طاقت جدایی از همکار شوهرم را ندارم. با این حال محدود به این رابطه نشده‌ام و به سمت هر کسی که تمایل پیدا کنم، می‌روم و به راحتی وارد يک رابطه نامشروع می‌شوم. لطفاً كمكم كنيد. 
نظر مشاور: 
مفهوم روابط زناشویی مثل خیلی دیگر از مفاهیم اجتماعی می‌تواند گسترده یا تنگ دامنه در نظر گرفته شود. در یک تعریف تنگ دامنه، روابط فرا زناشویی تنها شامل رابطه جنسی فرد با شخصی غیر از همسر خود می‌شود. یک تعریف بسیار گسترده می‌تواند هرگونه رابطه فرد با افرادی غیر از همسر خود را که  به نوعی در بر دارنده لذت‌های جنسی یا عاشقانه باشد، شامل می‌شود. یک چشم‌چرانی، لطیفه گویی یا بگو بخند با فردی خارج از همسر می‌تواند داخل این مفهوم قلمداد شود، هرگونه رابطه عاشقانه جنسی با فردی غیر از همسر که دارای ویژگی مخفیانه بودن است. اینکه یک زن نیاز به توجه و محبت همسرش دارد یک امر جدایی‌ناپذیر از خصلت زنانه است. این نیاز برای مردان هم وجود دارد، اما زنان در مورد تحمل کمبودها ضعیف‌تر عمل می‌کنند.
ضعف اعتقادات و باورهای مذهبی، تنوع‌طلبی، هیجان خواهی، پایین بودن اعتماد به نفس، نیاز به جلب توجه، مسئولیت‌پذیری پایین، ناآگاهی و ضعف مهارت‌های زندگی، اختلالات شخصیتی و عدم ارضای نیاز به تفریح و سر گرمی، محدود بودن و زندانی بودنِ بيش از حد در منزل، عدم حضور همسر در خانه و عدم احساس خوشبختی از عوامل بی‌وفايی و خیانت در اين كيس می‌باشد. تأثیر شبکه‌های اجتماعی، ماهواره و فیلم‌های مستهجن از عوامل اجتماعی خیانت نيز به شمار می‌روند.
لذا زوجين می‌بايست به منظور جلوگيری از خيانت در زندگی با شركت در كلاس‌ها و كارگاه‌های آموزشی، شناخت و آگاهی خود را نسبت به آسيب‌های پيرامونی به خصوص موضوع خيانت بالا ببرند و از عواقب اين كار آگاه شوند، از طرفی نيز عزت نفس خود را بالا ببرند و ضمن تقويت بنيه دينی و معنوی، نيازهای جنسی خود را مرتفع و با ايجاد تنوع و جذابيت در زندگی خود، همواره در زندگی مسير خيانت را برای خود مسدود نمايند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی