[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز درخشش دهه هشتادی‌ها!، روزنامه شیراز نوین

در فصلی که گذشت، 53 بازیکن زیر 25 سال فرصت بازی در بیش از یک سوم از مسابقات فصل را پیدا کردند. به گزارش فوتبال 360، هرچند که در ابتدا وقتی صحبت از بازیکنان زیر 25 سال می‌شود همه مهدی قایدی، محمد محبی و محمد عمری را به خاطر می‌آورند، اما لیگ ستاره‌های جوان دیگری هم داشت. ستاره‌هایی که یکی بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو می‌بندد و دیگری، اولین لژیونر فصل جدید لیگ برتر شده است.
*دهه هشتادی‌های لیگ
در این فصل 8 بازیکن دهه هشتادی به اندازه کافی فرصت بازی پیدا کردند؛ سامان فلاح، کاپیتان دهه هشتادی پیکان است. محمدامین حزباوی، ستاره فولاد در لیگ و آسیا بود که راهی السد شد. احمد شریعت‌زاده با 2 گل و یک پاس‌گلی که در نفت آبادان داد در بقای تیمش سهم داشت. محمدحسین اسلامی جزو تکنیکی‌ترین بازیکن لیگ بوده که به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شد. امیر جعفری، حسین گودرزی، علی رمضانی و سینا عبداللهی دیگر بازیکنان دهه هشتادی بودند که در حداقل یک‌سوم از مسابقات لیگ 22 بازی کردند.
*تیمی با 11 بازیکن زیر 25 سال!
پیکان و مجتبی حسینی در بازی دادن به جوان‌ها، پیشروی لیگ بودند. مجتبی حسینی تیمی را در این فصل روانه مسابقات کرد که پایین‌ترین میانگین سنی فصل(25.5) را داشت. 11 بازیکن پیکان در این فصل فرصت حضور در بیش از یک‌سوم از مسابقات فصل را به دست آوردند. در جدول سنی تیم‌ها، تراکتور و استقلال با معدل 27.4 سال، در رتبه سوم جای دارند و تراکتور به همراه ذوب‌آهن، تیم‌هایی بودند که با بازی دادن به 5 بازیکن زیر 25 سال، معدل سنی قابل قبولی را در لیگ 22 داشتند. 
*جای خالی سپاهان؛ صفر بازیکن!
سپاهان که با صدرنشینی در عمده فاکتورهای فنی، جزو بهترین تیم‌های فصل بود، یک ضعف ویژه داشت؛ مورایس در بازی دادن به جوان‌ها دستش خالی بود، البته او گاهاً با وارد کردن محمد قربانی به قلب دفاع، آریا یوسفی به‌جای رامین رضاییان، نیما میر زاد به‌جای پیام نیازمند، سعی در پیدا کردن جانشین‌هایی مستعد و جوان داشت، اما اُفت یاسین سلمانی باعث شد که هیچ بازیکن زیر 25 ساله‌ای از سپاهان فرصت حضور در عمده مسابقات فصل را پیدا نکند. 
*مازندران و اصفهان در تعقیب تهران!
سپاهان در حالی به هیچ بازیکن زیر 25 سالی فرصت آن‌چنانی بازی نداد که اصفهان با 5 نماینده، دومین استانی است که بیشترین تعداد بازیکن زیر 25 سال را در لیگ جاری داشت. 5 مازندرانیِ 25 ساله هم در این فصل بیش از هزار دقیقه بازی کردند؛ جدولی که استان تهران با 10 بازیکن، صدرنشین آن است.
*تیم منتخب بهترین بازیکنان زیر 25 سال لیگ
مهدی قایدی، محمد محبی و رضا شکاری بهترین بازیکنان زیر 25 ساله فصل بودند. محمدرضا آزادی 23 ساله هم با 7 گل و 2 پاس‌گل، جزو 3 بازیکنی بود که بیشترین پیشرفت را نسبت به فصل قبل داشت. 
محمد عمری هم ستاره جوان پرسپولیس بود که در این فصل یحیی گل‌محمدی استعدادش را رو کرد. ساکت الهامی در تیم هوادار هم این فرصت را پیدا کرد که به دور از هیاهوی سکوها، به چند بازیکن زیر 25 سال فرصت بازی در لیگ برتر را بدهد که دروازه‌بان این تیم بهترین بهره را برد. مهدی هاشم‌نژاد نیز در این فصل در 5 پُست مختلف برای تراکتور بازی کرد تا گره از کار تیمش باز کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی