[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تأمین گاز پایدار با هم‌افزایی سرمایه‌گذاران، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل گاز شرکت استان فارس از فراخوان جذب سرمایه‌گذار در راستای اتخاذ راهکارهای نوین وزارت نفت برای تأمین گاز پایدار در اوج مصرف زمستان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی شیوه‌نامه ابلاغی از وزیر نفت در خصوص جذب سرمایه‌گذار به‌منظور افزایش پایداری تأمین گاز طبیعی با اولویت مشترکان عمده و نیروگاه‌ها را تشریح کرد و افزود: این شیوه‌نامه به‌منظور ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی، افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در کشور، به‌خصوص در دوره‌های اوج مصرف از طریق افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی 
ابلاغ می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: جذب سرمایه‌گذار برای احداث تأسیسات miniLNG، تأسیسات CNG و تأسیسات ذخیره‌سازی گاز مایع برای واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع انرژی‌بر صورت می‌پذیرد.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار در حوزه مدیریت انرژی افزود: سرمایه‌گذاری برای طرح‌های احداث تأسیسات فوق با اولویت تأمین خوراک برای صنایع در شهرک‌های صنعتی و سایر مناطق موردنظر شرکت ملی گاز ایران صورت می‌پذیرد. مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خاطرنشان کرد: مشترکانی که نسبت به خرید گواهی یا خرید مستقیم گاز طبیعی و گاز مایع از سرمایه‌گذاران موضوع این شیوه‌نامه اقدام نمایند، محصولات موردنیاز خود را در دوره زمانی و به میزان تعیین‌شده در قرارداد از سرمایه‌گذار طرف قرارداد تحویل خواهند گرفت.
این مقام مسئول بیان داشت: شرکت ملی گاز ایران مکلف است تمامی گاز طبیعی خریداری‌شده از سرمایه‌گذاران موضوع این شیوه‌نامه را به ایفای تعهدات صادراتی اختصاص دهد و درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی را پس از کسر هزینه‌های واردات خرید گاز طبیعی از سرمایه‌گذاران طرح‌های موضوع این شیوه‌نامه به حساب معرفی‌شده بانک مرکزی واریز کند.
مدیرعامل گاز شرکت استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن دسته از مشترکان بزرگ صنعتی که حداقل معادل مصرف 15 روز متوالی گاز طبیعی خود را در دوره اوج مصرف به تشخیص شرکت ملی گاز ایران از طریق هر یک از تأسیسات فوق‌الذکر تأمین نمایند، به‌منظور جبران بخشی از هزینه‌های تأمین گاز مشمول دریافت مقدار مشخصی حواله رایگان تحویل گاز از شرکت ملی گاز ایران، صرفاً برای مصرف در دوره غیراوج می‌شوند.
میدان‌شاهی در بخش پایانی سخنانش ضمن بیان این موضوع که متن کامل شیوه‌نامه در پایگاه اطلاع‌رسانی این شرکت به آدرس nigc-fars.ir موجود است، گفت: کلیه متقاضیان سرمایه‌گذاری موضوع این شیوه‌نامه، به‌منظور اخذ مجوز سرمایه‌‌گذاری می‌توانند ضمن مراجعه به به درگاه ملی مجوزها G4B.ir، تقاضای خود را به‌همراه مستندات موردنیاز در سامانه مذکور ثبت نمایند تا نسبت به طی فرآیند صدور مجوز اقدام گردد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی