[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تولید مسکن با رشد جوانی جمعیت، روزنامه شیراز نوین

رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه مسکن ایران و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، بر لزوم شتاب‌بخشی به تولید مسکن به ویژه در شهرهای جدید تأکید کرد و اظهار داشت: هم‌راستا با افزایش جمعیت و ازدواج‌های جدید نیاز به تولید مسکن است. اجرای طرح‌های تأمین مسکن در تحقق مهار تورم و رشد تولید مؤثر است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، محمد سعیدی‌کیا در بازدید از طرح‌های تأمین مسکن در شهر جدید صدرا و طرح‌های نهضت ملی مسکن با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن استان فارس برای اجرای طرح‌های تأمین مسکن شهری در این شهر جدید اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات شایان توجهی برای جوانی جمعیت و انجام ازدواج‌های جدید در کشور سیاست‌گذاری و اجرا شده است. حوزه تولید مسکن نیز متناسب با همین اقدامات، برای شتاب‌بخشی به عرضه مسکن شهری به ویژه در شهرهای جدید، می‌بایست اقدامات قابل توجه انجام دهد. ما در افق آینده 10ساله کشور سیاست‌گذاری‌هایی برای رشد تولید مسکن شاهد هستیم که چشم‌اندازی امیدبخش را ترسیم کرده است.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه مسکن ایران در ادامه به توسعه مسکن روستایی به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و اقدامات در این حوزه را قابل‌ستایش خواند و افزود: مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده نیز زمینه‌هایی برای توسعه مسکن دارند؛ باید از همه این ظرفیت‌ها برای تولید مسکن و در راستای حل رکود و تورم موجود در این حوزه که به صورت متناوب بروز می‌کند، استفاده و برای آن برنامه‌ریزی کرد.
سعیدی‌کیا در ادامه بر ضرورت تعامل با بانک‌ها برای روان‌سازی موضوع تسهیلات اشاره کرد و گفت: هم‌افزایی و تعامل بانک‌ها و هم‌پوشانی خلأهایی که در این حوزه وجود دارد، به تولید مسکن بیشتر کمک می‌کند.
سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در 110 شهر استان فارس اجرایی شده است، اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در 26 شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و 84 شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه 190هزار و 268 متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان فارس نام‌نویسی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 37هزار و 144 متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و 153هزار و 124 متقاضی در سایر مناطق استان فارس در این طرح تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.
حمیدی ادامه داد: برای 15هزار و 367 متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است. هفت‌هزار و 139 متقاضی در بانک‌های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.
وی با بیان جزئیات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس افزود: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، 56 متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند، 80 واحد در مرحله نازک کاری است، 2هزار و 177 واحد در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف و 3هزار و 363 واحد در مرحله اسکلت است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: استان فارس در نهضت ملی مسکن در سطح کشور شاخص‌ساز است. یک‌هزار و چهار واحد مسکن ملی نیز با بهره‌گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان در این استان اکنون در مرحله اجرای زیرساخت و فونداسیون است.
وی با تقدیر از همراهی بانک‌های عامل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس گفت: بانک‌های عامل تاکنون با 6هزار و 494 متقاضی عقد قرارداد اعطای تسهیلات بسته‌اند و روند اعطای تسهیلات با افزایش قراردادها شتاب بیشتری خواهد گرفت.
شایان ذکر است، در این نشست که با حضور محمد سعیدی‌کیا  رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه مسکن ایران و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن کشور و مدیران بنیاد مسکن استان‌های هم‌جوار برگزار شد، قلی نواز مدیرعامل شرکت توسعه مسکن ایران، لقمانی مدیرعامل شرکت ارگ مسکن جنوب و حجت‌الاسلام سید علی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان فارس حضور داشتند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی