[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

گره‌گشایی از ترافیک شیراز، روزنامه شیراز نوین

عاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهر شیراز در یکصدوهشتادوهفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور موفق به دریافت مصوبه نهایی شد.
این مطالعات به عنوان نقشه راه سیاست‌گذاری‌های حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر، تا افق 1409 تدوین و مرحله نهایی را سپری کرد. هادی شه‌دوست شیرازی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در بیان جزئیات این طرح مطالعاتی عنوان کرد: تدوین مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز از سال 1393 آغاز گردید و با توجه به مشکلات پیش رو، تأیید نهایی وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک را دریافت نکرد. پس از آن در ابتدای سال 1401 با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با برگزاری 78 جلسه فشرده با کارشناسان، مشاوران، ادارات و سازمان‌های مرتبط، سرانجام شنبه 27 خردادماه 1402 در یکصدوهشتادوهفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به عنوان سریع‌ترین روند تدوین مطالعات جامع در میان شهرهای کشور، موفق به دریافت مصوبه نهایی شد. هادی شه‌دوست شیرازی اظهار داشت: در این طرح با توجه به ازدحام و افزایش تراکم ترافیک، با درنظرگرفتن تغییرات پارامترهای اقتصادی و اجتماعی و برداشت اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، وضعیت حمل‌ونقل و مشکلات ترافیکی شهر شیراز تا افق‌ زمانی 1409 پیش‌بینی و راهکارهایی در جهت رفع معضلات موجود و ارتقای ایمنی شهری ارائه شده است. وی گفت: این برنامه تحقیقاتی به عنوان نقشه راه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همه بایدها و نبایدها، الزامات ترافیکی و روش‌های اجرایی موفق را در شش محور تدوین کرده و در خود گنجانده است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در توضیح بیشتر مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: در برنامه مذکور نیازهای شهری از جمله حمل‌ونقل غیر موتوری، حمل‌ونقل همگانی یکپارچه، شبکه‌های معابر، پارکینگ، پایانه‌های برون‌شهری، مدیریت تقاضای سفر مطرح و راهکارهای رفع مشکلات موجود مطرح شده است.
شه‌دوست شیرازی همچنین با اشاره به انجام مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی و امکان‌سنجی خطوط ریلی به منظور پیاده‌سازی نتایج طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز تصریح کرد: در روند تدوین و تصویب مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز، قرارداد مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی و امکان‌سنجی خطوط ریلی (مطابق با ضابطه 777 سازمان برنامه و بودجه کشور) به عنوان مطالعات تفصیلی و با هدف تدقیق کریدورهای انبوه بر کلان‌شهر شیراز شامل: مترو، BRT و... در اسفند ماه 1401 منقعد گردید و تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی و امکان‌سنجی خطوط ریلی به منظور عملیاتی شدن نتایج طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز که به عنوان یک سند فرادست حمل ونقل شهری است، در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در حال پیگیری می‌باشد. این مطالعه در مقیاسی کوچک‌تر از طرح مطالعات جامع به طراحی سیستم یکپارچه حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر شیراز می‌پردازد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز هدف از تدوین و تصویب طرح مذکور را توسعه مناسب حمل‌ونقل شهر با محوریت حمل‌ونقل همگانی و در نهایت تأمین رضایتمندی شهروندان عنوان کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی